איראן מכחישה כי היא אחראית לתקיפת הספינה הישראלית במפרץ עומאן

דובר משרד החוץ בטהראן פרסם הודעה לפיה הטענות של נתניהו בעניין הגרעין ובעניין המתקפה במפרץ עומאן שקריות ונועדו ל"צרכים פנימיים" לקראת הבחירות בישראל • רה"מ נתניהו: "לא יהיה לאיראנים נשק גרעיני - עם או בלי הסכם"

אונייה איראנית במפרץ עומאן / צילום: Reuters, WANA NEWS AGENCY
אונייה איראנית במפרץ עומאן / צילום: Reuters, WANA NEWS AGENCY

איראן מכחישה בעקיפין את הטענות בישראל כי היא אחראית לתקיפת הספינה שבבעלות ישראלית במפרץ עומאן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ב') בראיון לרשת ב' כי כל הסימנים לתקיפה מראים כי איראן היא האחראית לה, והוסיף כי "איראן היא האויבת הגדולה ביותר של ישראל, ואנחנו מכים בה בכל האזור. לא יהיה לאיראנים נשק גרעיני - עם או בלי הסכם. את זה אמרתי גם לידידי ג'ו ביידן".

בצהריים פרסם דובר משרד החוץ בטהראן הודעה, ולפיה "הביטחון במפרץ הפרסי הוא בעל חשיבות אדירה לאיראן", והטענות של נתניהו בעניין הגרעין ובעניין המתקפה במפרץ עומאן שקריות ונועדו ל"צרכים פנימיים" לקראת הבחירות בישראל.

הלילה הותקפו מהאוויר מטרות של המיליציות הפרו-איראניות השוהות בסוריה. לפי הדיווחים, מדובר בתקיפה בסגנון שישראל נוקטת מזה זמן בסוריה. אם אכן זה נכון, אפשר לפרש זאת כאיתות ראשון לתגובה ישראלית על תקיפת הספינה, אבל גם כעוד שלב בפעילות הישראלית השוטפת מול המטרות הללו בסוריה, והניסיונות של איראן להעביר נשק מדויק לארגונים התומכים בו בסוריה ובלבנון, ובעיקר חיזבאללה.

בתוך כך, צוות ישראלי הגיע לדובאי לסייע בחקירת הפגיעה בספינה שבבעלות איש העסקים הישראלי רמי אונגר. גורמי ביטחון בישראל מעריכים כי האחראית לפיגוע היא הזרוע הימית של משמרות המהפכה, במהלך נקמה בחיסולם של מפקד משמרות המהפיכה קאסם סולימאני ומדען הגרעין הבכיר מוחסן פאח'ריזאדה. אחד הגורמים אמר לגלובס כי איראן הודיעה כי תנקום, ונראה שתנסה לעשות זאת כלפי הבטן הרכה של ישראל, גורמים אזרחיים ישראליים ויהודים מחוץ לגבולות המדינה.

בין השאר בשל כך, משרד הביטחון ומשרד החוץ חידדו הנחיות לגורמים ישראלים בעולם, מחשש להסלמה והמשך הניסיונות של איראן לפגוע במטרות ישראליות.