אלה משרדי הפרסום שעלו לשלב הבא במכרז רכבת ישראל

חמישה משרדי פרסום עלו לשלב הבא בהתמודדות על התקציב בהיקף 10 מיליון שקל • וגם: איתי עזרא מונה למנכ"ל חברת הקורקינטים השיתופיים ווינד ישראל • אירועים ומינויים

רכבת ישראל. כולם עברו שלב / צילום: שלומי יוסף
רכבת ישראל. כולם עברו שלב / צילום: שלומי יוסף

התחנה הבאה במכרז הפרסום של רכבת ישראל מתקרבת: לגלובס נודע כי חמישה משרדי פרסום קיבלו הודעה כי עלו לשלב הבא, בהתמודדות על התקציב בהיקף 10 מיליון שקל. כפי שנחשף בגלובס, שישה משרדים הגישו הצעות. חמישה מהם הם אדלר-חומסקי, יהושע TBWA, גיתם BBDO, גליקמן-שמיר-סמסונוב ובאומן-בר-ריבנאי. עם תום שלב סינון ההצעות הראשוניות (שכלל מצגת משרד, הצגת מקרה בו טיפל המשרד בעבר והצעה מסחרית) בחרה הנהלת הרכבת להעביר את כולם לשלב הבא, במסגרתו יידרשו המשרדים להציג את המקרה השיווקי שהגישו בכתב. תקציב הפרסום של רכבת ישראל עורר בעבר שערוריות תקשורתיות, לרבות חרם משרדים על מכרזי הפרסום, שנבע מטענות על תנאיהם. ברקורד נמנים משרדים כמו זרמון-גולדמן, שזכה בתקציב לאחר שאף משרד לא הסכים להתמודד מולו; ולאחר מכן ראובני-פרידן, שמערכת היחסים בינו לבין הלקוח עלתה על שרטון. ב-2017 נערך מכרז הפרסום האחרון, שבו התמודדו בין היתר משרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי, גליקמן-שמיר-סמסונוב, אדלר-חומסקי, גיתם BBDO ו-LEAD.

תנאי הסף של אותו מכרז הצביעו מלכתחילה על כוונה ללכת על משרד פרסום גדול, כיוון שדובר על מחזור כספי של לפחות 100 מיליון שקל למשרד, לקוח אחד לפחות בהיקף של 45 מיליון שקל ותקציב דיגיטל של לפחות 100 מיליון שקל. עוד דרשה אז הרכבת היקף עבודה של לפחות 2 מיליון שקל במצטבר בגוגל ופייסבוק ב-2015. המכרז כלל כמה שלבים, לרבות מצגות קריאטיב, אסטרטגיה ושלב מסחרי, ובסופו זכה משרד הפרסום יהושע TBWA, שמטפל בתקציב עד היום. 

בעבר נחשב תקציב הפרסום של הרכבת לבינוני-גדול, עם היקף פרסום של 10 מיליון שקל בשנה, שהופנו בין היתר לקמפיינים תדמיתיים שעודדו לנסוע ברכבת ו"ליהנות מהדרך". בשנים שבהן נוהל התקציב ביהושע, קטנו היקפי הפרסום משמעותית - ובעיקר בשנה האחרונה, שנת הקורונה, שבמהלכה הושבתה הרכבת למספר שבועות.

מסלול חזרה לעבודה בהייטק

תוכנית "חוזרות" של עמותת בוגרי 8200 ותוכנית W2W בשיתוף-פעולה עם קרנות הביטוח הלאומי, קיבצו וירטואלית 31 נשים שיצאו ממעגל התעסוקה בעקבות משבר הקורונה וסייעו להן להשתלב בהייטק. עדיפות במיון קיבלו אימהות יחידניות.

במסגרת התוכנית התקיימה סדרת מפגשים שעסקו בבניית תוכנית עסקית אישית ליצירת הזדמנויות, הכנת קורות חיים ועמוד לינקדין, חיפוש מקומות עבודה, זיהוי חסמים אישיים ומקצועיים, יצירת בולטות בין מועמדים אחרים ועוד. בתוכנית גם נערכו מפגשים עם מגייסי עובדים בהייטק ועזרה בבניית נטוורקינג. לצורך כך נעזרה התוכנית בשותפי התוכנית ובהם מיקרוסופט, סיילספורס, דל, ג'נרל מוטורס, BCG, משרד עו"ד גורניצקי, בנק דיסקונט ואחרים.

מיכל קרימולובסקי וקרן הרשקוביץ, Woman2Woman / צילום: שלומי יוסף
 מיכל קרימולובסקי וקרן הרשקוביץ, Woman2Woman / צילום: שלומי יוסף

מיכל קרימולובסקי, מנהלת התכנית, הסבירה כי "המשתתפות הגיעו מרקע מגוון. חלקן יצא לחל"ת ולאחר מכן לא התאפשר להן לחזור לעבודתן. חלקן התפטר לפני תקופה ארוכה, אחרות חזרו במפתיע לארץ מרילוקיישן או לימודים בחו"ל ומצאו את עצמן מחוץ למעגל התעסוקה ויש שנאלצו לרדת לאחוזי משרה מאוד נמוכים ברמה שאינה מאפשרת להן קיום כלכלי סביר". קרן הרשקוביץ, ממייסדות W2W אמרה כי "עם פתיחת ההרשמה נדהמנו מכך שקיבלנו 400 פניות של נשים, שמעיד על המספר הרב של נשים רבות שנמצאות כשנה ויותר מכך מחוץ למעגל התעסוקה. נאלצנו לעבור תהליך קשה של בחירת המתאימות ביותר, עם העדפה לאימהות יחידניות שמתמודדות עם המצב כמפרנסות יחידות".

מצנח הזהב

איתי עזרא מונה למנכ"ל חברת הקורקינטים השיתופיים ווינד ישראל. עזרא (31) יחליף בתפקיד את יוחאי עבאדי שעבר לנהל את הסניף הישראלי של ענקית המוניות יאנגו.    עזרא שימש מעל שנתיים כמנהל בכיר בחברת הבינה המלאכותית AnyVision, לפני כן כיהן כראש מחלקת שותפויות אסטרטגיות בסטארט-אפ שוקיט.

----

פרופ' מנואל טרכטנברג מונה לעמוד בראש המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS). פרופ' טרכטנברג ייכנס לתפקידו בחודש מאי 2021 ויחליף את אלוף (מיל') עמוס ידלין, שניהל את המכון בעשור האחרון.

----

עו"ד גילי הייזלר הודיעה כי היא פורשת מתפקידה כמנכ"לית קבוצת השיווק, התוכן וההפקה פרומרקט (המעניקה שירותים לגלובס), בתום 4 שנים בתפקיד, ו-13 שנים בקבוצה. בעלי הקבוצה יוני סער, ייקח על עצמו חזרה את תפקיד המנכ"ל בתקופה הקרובה ויגבש סביבו צוות שותפים מנהלים להובלת הקבוצה בשנים הקרובות.

חדשות טובות

עובדי מיטרוניקס התנדבו לשפץ מקלט לנערות בסיכון והסבו אותו ללימוד מרחוק. את המקום בחרו העובדים דרך אפליקציית ההתנדבויות Helpi בשיתוף משרד הרווחה.