ספקיות האינטרנט זומנו לשולחן עגול לקראת השקת רשת הסיבים של בזק

בעקבות תלונות של ספקיות שביקשו לעכב את ההשקה, משרד התקשורת הזמין את הספקיות לשולחן עגול עם בזק על מנת לפתור המחלוקות במטרה למנוע עיכוב

פריסת סיבים אופטיים ותשתיות תקשורת / צילום: shutterstock
פריסת סיבים אופטיים ותשתיות תקשורת / צילום: shutterstock

משרד התקשורת זימן ספקיות האינטרנט לשולחן עגול לקראת השקת רשת הסיבים של בזק. המטרה היא לאפשר למפעילים להציף סוגיות שמפריעות להם לקראת ההשקה של בזק שצפויה ב-14 למרץ. המשרד ביקש מהמפעילים לרכז כמה נושאים מרכזיים שיוכלו להעלות בדיון.

בעקבות הודעת בזק על השקת רשת הסיבים שלה, קיבל משרד התקשורת פניות מספקיות אינטרנט שהתלוננו שבזק לא מאפשרת להן מספיק זמן להיערכות, ולכן ביקשו לעכב ההשקה בעוד 3 חודשים.

בבזק לא התקבלה עדיין פנייה של משרד התקשורת לעכב את ההשקה, וספק אם גם תגיע כזו וזאת מפני שהמשרד מושקע בשנים האחרונות בכל הכוח בקידום והאצת ההשקה של הפרויקט והוא מאוד לא מתלהב מהאפשרות לעצור את בזק, מה גם שמדובר בתקופת בחירות ועיכוב ההשקה ייראה מאוד לא טוב מבחינת שר התקשורת בני גנץ.

במשרד התקשורת מבינים שחלק מספקיות האינטרנט פנו ודרשו לעכב השירות לא באמת בגלל שהן רוצות להשיק השירות על רשת בזק ונזקקות להתארגנות, אלא מפני שהן בעצמן ספקיות אינטרנט שפורסות סיבים ולכן מאוד נוח להן לעכב את בזק כמתחרה ולהרוויח זמן.

בזק טענה שהיא הפיצה את המפרטים הטכניים הדרושים לכל הספקיות מבעוד מועד, וכי ממילא כל ספקית שרוצה להשיק שירות על גבי סיבים יכולה לעשות זאת במסגרת התחרות הקיימת בשוק מול IBC שכבר פורסת סיבים בקצב מואץ.

בכל מקרה במשרד מעריכים שגם אם הפעולה לא תהיה מיידית בהיבט של עבודת הספקיות על רשת הסיבים של בזק, הרי שבפועל מכיוון שבזק היא זו שמוכרת את הספקיות ומשווקת אותן, יש להן מספיק זמן לקבוע מחירים לקראת ההשקה ולהתארגן אליה, גם אם הדבר ילווה בעיכוב מסוים, ולכן אין צורך לעכב פרויקט תשתיתי ברמה לאומית.

המשרד שוקל לחייב את בזק להשאיל נתבים לספקיות שאין ברשותן מלאי של נתבים לקראת ההשקה, אך מכיוון שרוב הספקיות כבר פועלות על רשתות סיבים כמו פרטנר, סלקום, ובזק בינלאומי שהן המשווקות הגדולות השולטות בשוק - יש להן מספיק נתבים, ובמיוחד לפרטנר וסלקום שכבר מוכרות שירות אינטרנט על גבי סיבים בשלוש השנים האחרונות. כך שאם מדובר בספקית קטנה שאין ברשותה נתבים, בזק תפתור את הבעיה הזו עבורה.