ניר חפץ תובע מגלית דיסטל אטבריאן רבע מיליון שקל בגין לשון הרע

עד המדינה בתיק 4000 תובע את המועמדת ברשימת הליכוד והסופרת גלית דיסטל-אטבריאן בגין לשון הרע, פגיעה בפרטיות והפרת צו איסור פרסום, זאת במסגרת פרסומים בעמוד הפייסבוק שלה לגביו

ניר חפץ / צילום: שלומי יוסף, גלובס
ניר חפץ / צילום: שלומי יוסף, גלובס

ניר חפץ, עד המדינה בתיק 4000, הגיש היום (ד') תביעה בסך רבע מיליון שקל נגד המועמדת ברשימת הליכוד והסופרת גלית דיסטל-אטבריאן בגין לשון הרע, פגיעה בפרטיות והפרת צו איסור פרסום, זאת במסגרת פרסומים בעמוד הפייסבוק שלה הנוגעים לחפץ.

בתביעה נטען כי "בפרסומים המעוולים פגעה הנתבעת בצורה סדורה ושיטתית לאורך כשנה, פגיעה קשה אסורה, פסולה וחמורה בפרטיותו ובצנעת חייו של התובע. היא הוציאה דיבתו רעה, רמסה זכויות יסוד חוקתיות של התובע, ולשם כך הפרה ביודעין בכוונה לפגוע בזדון צווי איסור פרסום שמלכתחילה נולדו ובאו לעולם לתכלית מרכזית - הגנה על פרטיות וצנעת הפרט של התובע וצד שלישי".

כתב התביעה, שהוגש על-ידי עו"ד ליאור פרי, מתייחס לחמישה פוסטים שפורסמו בין נובמבר 2019 לנובמבר 2020 בעמוד הפייסבוק של דיסטל, "רב-התפוצה ורב-ההשפעה, שאותו היא כותבת ומנהלת בעצמה ואחראית לתכניו", כך על-פי התביעה. עוד צוין בכתב התביעה כי לפרופיל 69 אלף עוקבים, 3,700 חברים, והפרסומים זוכים למאות שיתופים, אלפי לייקים ומאות תגובות.

"מעמדה הציבורי החזק של הנתבעת כסופרת וכשדרנית רדיו וככותבת המקורבת לראש הממשלה והשפעתה על השיח האקטואלי בתקשורת וברשתות החברתיות מוסיפים ממד פוגעני ועוצמתי במיוחד לפרסומיה המעוולים כלפי התובע"; ו"הפרסומים פגעו פגיעה קשה לא רק בגלל תפוצתם אלא ביתר עוצמה בשל זהותה ומעמדה הציבורי תקשורתי", טוען חפץ בתביעה.

צו איסור הפרסום הוצא בפרשת תיקי ראש הממשלה, ולטענת חפץ, דיסטל-אטבריאן פרסמה פרטים אסורים במכוון.

ת"א 8004-03-21