בדרך לבורסה בת"א: שרין תהפוך לחברה הדואלית הראשונה מסינגפור

בהודעת החברה נכתב כי בעקבות עניין גובר במסחר במניה מצד משקיעים מישראל ולאחר שיחות עם בכירים בשתי הבורסות, הוחלט בחברה כי זהו צעד טבעי עבורה • להערכת שרין, הדבר יסייע להגדלת המסחר גם מצד משקיעים מארה"ב

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

מעל שני עשורים מאפשר הרישום הכפול לחברות שמניותיהן רשומות למסחר בבורסות זרות מסוימות, להירשם למסחר גם בבורסה בתל אביב בהתבסס על דיווחיהן לפי הדין הזר. ב-2018 צורפה גם הבורסה של סינגפור להסדר הרישום הכפול, אולם עד כה לא הצטרפה לבורסה אף חברה על בסיס זה.

כעת צפויה להירשם לבורסה החברה הראשונה הנסחרת בסינגפור - Sarine Tech, העוסקת בתחום המערכות לעיבוד יהלומים ונסחרת בסינגפור עוד משנת 2005. החברה פועלת מהוד השרון, ושווי השוק שלה עומד על כ-182 מיליון דולר סינגפורי, כלומר כ-452 מיליון שקל.

שרין דיווחה אתמול (ד') כי דירקטוריון החברה החליט על רישום מניותיה למסחר במסגרת הרישום הכפול בבורסה בתל אביב. לדבריה, הרישום הכפול מאפשר גישה לקהל נרחב יותר למסחר במניותיה וצפוי להגדיל את הנזילות.

בהודעת החברה נכתב כי בעקבות עניין גובר במסחר במניה מצד משקיעים מישראל ולאחר שיחות עם בכירים בשתי הבורסות, הוחלט בחברה כי זהו צעד טבעי עבורה. להערכת שרין, הדבר יסייע להגדלת המסחר גם מצד משקיעים מארה"ב, משום שהפרש השעות בין ישראל לארה"ב הוא 7, ובין סינגפור לארה"ב - 12-13.

הרישום הכפול של שרין צפוי להיכנס לתוקף במהלך הרבעון השני של השנה. יו"ר החברה, דניאל גלינרט, אמר כי זהו הזמן הנכון לרישום כפול, "לאור השיפור המשמעותי בעסקינו לאחר המגפה והעניין הגדל בהיצע המוצרים שלנו לליטוש יהלומים".

הכנסות החברה ב-2020 הסתכמו ב-41 מיליון דולר, ירידה של 20.2% לעומת 2019, אך היא עברה מהפסד נקי של 1.4 מיליון דולר ב-2019 לרווח נקי של 2.4 מיליון דולר ב-2020.

הסדר הרישום הכפול נכנס לתוקף בשנת 2000, בתחילה רק עבור בורסות ניו יורק, נאסד"ק ולונדון, אך הורחב ב-2018 כך שיכלול שלוש בורסות נוספות - סינגפור, הונג קונג וטורונטו. באתר רשות ניירות ערך נכתב כי הוספת הבורסות נעשתה לאחר תהליך של בחינת השווקים הזרים על-ידי סגל הרשות, לרבות האסדרה שחלה בהם ומעגלי הפיקוח השונים. 

ענת גואטה, יו"ר רשות ניירות ערך, הקימה את המחלקה הבינלאומית ולפיתוח שווקים ברשות, בראשה עומד עו"ד אופיר איל, כאשר עו"ד רון קליין משמש כמנהל מערך פיתוח השווקים. מטרתם היא להטמיע סטנדרטים בינלאומיים בישראל, להסיר חסמים וליישר קו ברגולציה על-מנת לעודד כניסת משקיעים בינלאומיים לשוק ההון הישראלי.