אמזון פותחת חנות ראשונה ללא קופות בלונדון

הקונספט של החנות הראשונה שנפתחה היום תחת השם "אמזון פרש" זהה לפורמט של החנויות ללא קופה שהיא מפעילה בארה"ב תחת השם "אמזון גו" • תהליך התשלום נעשה באופן בו הלקוחות יכולים לסרוק את הסלולר בכניסה ולקחת את המוצרים שהם בוחרים מהמדף; בהמשך, החשבונית מגיעה במייל 

 

אמזון פותחת חנות ראשונה ללא קופות בלונדון / צילום: אמזון
אמזון פותחת חנות ראשונה ללא קופות בלונדון / צילום: אמזון

אמזון פותחת חנות פיזית ראשונה ללא קופות מחוץ לארה"ב. החנות הראשונה נפתחה היום (ה') במערב לונדון ברחוב ברודווי תחת השם אמזון פרש, אך הקונספט שלה זהה לפורמט של החנויות ללא קופה שהיא מפעילה בארה"ב תחת השם אמזון גו.

החנות החדשה מכילה מגוון של כעשרת אלפים פריטים, ביניהם מזון מוכן, ומשתרעת על שטח קטן יחסית של 230 מ"ר. בנוסף לקניית מוצרים, בחנות מוצבת עמדה של איסוף והחזרת משלוחים שנרכשו באמזון.

בדומה לחנויות של אמזון גו, תהליך התשלום נעשה ללא צורך במעבר בקופה או בעמידה בתור: הלקוחות יכולים לסרוק את הסלולר בכניסה, לקחת את המוצרים שהם בוחרים מהמדף שמזוהים באמצעות טכנולוגיה של בינה מלאכותית על ידי המערכת שלה, ופשוט לצאת איתם החוצה. בהמשך, החשבונית מגיעה במייל.

הפעם אמזון בחרה לא להשתמש במותג שתחתיו היא מפעילה חנויות ללא ממגע בארה"ב - אמזון גו, לאור הדומיננטיות של המותג אמזון פרש בבריטניה שמשמש לקניות אונליין.

אמזון היא קמעונאית אונליין מקוונת, אולם בארבע השנים האחרונות היא החלה לייצר לעצמה נוכחות פיזית כשרכשה את רשת קמעונאות המזון האמריקאית הול פודס שמפעילה 7 חנויות בבריטניה, ובעבר גם הקימה חנויות פופ-אפ (זמניות) למוצרי אופנה ונון פוד. כמו כן, היא מספקת שירות משלוחי מזון תחת השם אמזון פרש מזה מספר שנים.