בכפוף לכמות המתחסנים: דיסנילנד ועוד אתרים בקליפורניה עשויים להיפתח כבר ב-1 באפריל

מערכת הבריאות בקליפורניה העבירה תקנות חדשות שעשויות לאפשר לפארקי שעשועים, אצטדיונים ואמפיתיאטראות להיפתח במתכונת מצומצמת כבר ב-1 באפריל - זאת בכפוף למודל הרמזור המופעל במדינה

תיירות שומרות על ריחוק חברתי ומצטלמות בפארק של דיסני / צילום: Reuters, Raphael Lafargue/ABACAPRESS.COM
תיירות שומרות על ריחוק חברתי ומצטלמות בפארק של דיסני / צילום: Reuters, Raphael Lafargue/ABACAPRESS.COM

גורמים במערכת הבריאות בקליפורניה קבעו כמה חוקים אמש (ו') שיאפשרו לדיסנילנד ועוד פארקי שעשועים, אצטדיונים ועוד מתחמי בידור באוויר הפתוח להיפתח כבר ב-1 באפריל, זאת לאחר קרוב לשנה שבה הם היו סגורים בשל מגפת הקורונה.

אך חזרתו של מיקי מאוס ל"מקום הכי שמח עלי אדמות" יחד עם המבקרים תלויה בהרבה מאוד גורמים. פארקי שעשועים יורשו להיפתח מחדש ב-1 באפריל עם מגבלות קהל משמעותיות ורק אם המחוזות בהם הפארקים פועלים הוסרו מסיווג "סגול" במערכת הרמזור של מדינת קליפורניה - שווה ערך לסיווג "אדום" בישראל.

מסכות ואמצעי בטיחות אחרים עדיין יהיו חובה והפארקים ייפתחו, לפחות בשלב הראשון, רק לתושבי מדינת קליפורניה. מבחינת קיבולת, הפארקים יאכלסו בין 15% ל-35% מכמויות המבקרים השגרתיות.

אצטדיונים ואמפיתיאטראות יורשו להיפתח גם כן ב-1 באפריל, גם הם תלויים במודל הרמזור הקליפורני וייפתחו עם מגבלת קהל משמעותית.

השינויים במדינת קליפורניה, מוקד קורונה משמעותי בארה"ב, מגיעים לאחר שקצב ההדבקה בארה"ב הואט משמעותית וכמויות המתחסנים עולות. למרות לחצים מצד מושל המדינה גאווין ניוסום להרפות את המגבלות כדי להחיות את המדינה מבחינת חברתית-כלכלית.

פארק דיסנילנד נמצא בעיר אנהיים, בליבו של מחוז אורנג'. המחוז צבוע סגול במודל הרמזור הקליפורני כבר מספר חודשים, כמו המחוזות השכנים של לוס אנג'לס וסן דייגו.

ביום חמישי האחרון המושל ניוסאם הכריז על הקלה "צנועה" במגבלות הקורונה בשל עליית מספר המתחסנים במחוזות פגיעים. הדבר יקל על מחוזות שמוגדרים "סגולים" להתקדם במהירות רבה יותר לסיווג "אדום" שיאפשר לפתוח פארקי שעשועים בקיבולת של 15% מהקהל הרגיל. בסיווגי "כתום" ו"צהוב", הפארקים יוכלו לאכלס 25% ו-35% מהקהל הרגיל בהתאמה.

בהצהרה מיוחדת, קן פוטרוק, נשיא אתר דיסנילנד, נשמע נרגש מאוד וציין כי משמעות ההחלטה היא "להחזיר אלפי אנשים לעבודה" תוך כדי תמיכה משמעותית בקהילה ובעסקים הסובבים את דיסנילנד. עם זאת, עדיין לא ברור אם העלייה במתחסנים והירידה בהדבקות יהיו מספיקים כדי שמחוז אנהיים יירד לסיווג "אדום". זאת ועוד,  פוטרוק לא הזכיר תאריך פתיחה מחדש מדויק לפארק השעשועים.

נזכיר כי בספטמבר 2020 דיסני הודיעה כי היא מקצצת 28 אלף עובדים, בעיקר עובדי פארקים בקליפורניה ופלורידה. פארק דיסניוורלד בפלורידה נפתח ביולי בשנה שעברה עם מגבלות משמעותיות על כמות האנשים במתחם. בנוסף, החניון של של דיסנילנד משמש כרגע כאתר חיסונים המוני.