המפגינים מגבירים את המחאה נגד נתניהו והשחיתות השלטונית לקראת הבחירות

זהו השבוע ה-37 ברציפות למחאה נגד בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית, והמפגינים יצאו למוקדים ברחבי הארץ, כאשר ההפגנה המרכזית נערכת בסמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים • תנועת הדגלים השחורים דיווחה על אלימות בשבעה מוקדי מחאה ברחבי הארץ

מפגינים בגשר השלום בת"א / צילום: הדגלים השחורים
מפגינים בגשר השלום בת"א / צילום: הדגלים השחורים

גם הערב (שבת) כמידי שבוע נמשכות ההפגנות נגד נתניהו והשחיתות השלטונית. זהו השבוע ה-37 ברציפות למחאה והמפגינים מגבירים את המחאה לקראת הבחירות הקרבות. ב-20 למרץ, שלושה ימים לפני הבחירות, נערכים כל ארגוני המחאה להפגנת ענק בבלפור.

מפגינים בקיבוץ יזרעאל / צילום: הדגלים השחורים
 מפגינים בקיבוץ יזרעאל / צילום: הדגלים השחורים

כרגיל ההפגנה המרכזית הערב תתקיים סמוך למעון ראש הממשלה בבלפור, המפגינים יצאו בתהלוכת מחאה מגשר המיתרים בכניסה לירושלים. זאת במקביל להפגנה סמוך למעון הפרטי של נתניהו בקיסריה ולהפגנות במאות מוקדים ברחבי הארץ בגשרים, בכיכרות ובצמתים.

מפגין בנס ציונה / צילום: הדגלים השחורים
 מפגין בנס ציונה / צילום: הדגלים השחורים

"בעוד 17 יום חשוב שכל קול שרוצה כאן מדינה וחברה אחרת יצא אל הקלפי וידאג לשים את מי שהוא מאמין שינהל את ענייני המדינה לטובת האזרחים" - אמרו בתנועת "אין מצב".

מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר: "נגיע הערב לבלפור להזכיר לנאשם שבעוד 17 יום זה נגמר. הציבור מאס בברית המושחתת של נתניהו עם החרדים ולא יתן יד לקואליציית חסינות עם כהניסטים".

מפגינים בפארן / צילום: הדגלים השחורים
 מפגינים בפארן / צילום: הדגלים השחורים

הדגלים השחורים מדווחים על אלימות בשבעה מוקדי מחאה הערב ברחבי הארץ: מפגינה הוכתה ביבניאל; אלימות פיזית בתל אביב; קללות, תנועות מגונות ופחית שתייה שנזרקה על מפגינים בפארן; אלימות מילולית באליקים; נסיון הפחדה עם רכב בצומת הסוללים-שמשית; פחית שנזרקה מרכב נוסע על מפגינים בגשר ג'למה ויריקות בכרמיאל.

שי גולן, פעילת מחאה על התקיפה ביבניאל: "שני נערים חרדים עברו לידינו והחלו לתלוש שלטים. חלקנו ניגש אליהם להגן על השילוט, התפתחה תגרה. בנוסף אליה נער היכה את אחת המפגינות, העיף את משקפיה ואת הפלאפון שלה והיא דיממה מהאף. חיכינו 40 דקות למשטרה שעתה הגיעה וברגעים אלו מוגשת תלונה".

מפגינה בגשר המיתרים בירושלים / צילום: הדגלים השחורים
 מפגינה בגשר המיתרים בירושלים / צילום: הדגלים השחורים

בעקבות אירועי האלימות שהתרחשו בשבועות האחרונים, בדגלים השחורים אומרים כי "הנאשם ותומכיו לא בוחלים באמצעים בנסיון לפגוע במחאה. פעילות סייבר, אלימות פיזית והסתה מתוך רכבי הבחירות של הליכוד הפכו כולם לדבר שבשגרה. תרבות השיסוי והשנאה מופנים לכל מי שמתנגד לנאשם העומד בראש הממשלה. הטירוף הזה חייב להעצר".