שיאן התרומות: מיהם אנשי העסקים שתרמו לגדעון סער?

מדובר בתמונת מצב ייחודית לסער, שכן אף אחת מהמפלגות האחרות שמתמודדות לכנסת וצפויות לעבור את אחוז החסימה לא גייסו ערבויות חדשות, כל שכן סכומים כה גבוהים • בין התורמים לסער: אנשי העסקים יגאל (מארק) שיינברג, גדעון יניב, יונתן גרינוולד, יונתן קולבר ואלפרד אקירוב

גדעון סער, יו"ר מפלגת תקווה חדשה / צילום: צילום מסך
גדעון סער, יו"ר מפלגת תקווה חדשה / צילום: צילום מסך

בדיקה שגרתית באתר מבקר המדינה מעלה כי מפלגתו של גדעון סער הצליחה לגייס ערבויות עד כה בסך של כ-15.5 מיליון שקל. מדובר בתמונת מצב ייחודית לסער, שכן אף אחת מהמפלגות האחרות שמתמודדות לכנסת וצפויות לעבור את אחוז החסימה לא גייסו ערבויות חדשות, כל שכן סכומים כל-כך גבוהים.

התרומה האחרונה למפלגתו של סער הועברה על-ידי איש העסקים, מייסד חברת ההימורים המקוונת פוקר סטארס, על סך 2 מיליון שקל. ערבות זו מצטרפת לערבות בסך 3 מיליון שקל שניתנה למפלגת תקווה חדשה בעשירי בפברואר.

ערבות נוספת בגובה 2.5 מיליון שקל התקבלה בתחילת החודש עבור מפלגתו של סער על-ידי גדעון יניב, מייסד חברת גדעון יניב פרויקטים. גם אנשי העסקים יונתן גרינוולד (1.5 מיליון שקל), יונתן קולבר (4 מיליון שקל) ואלפרד אקירוב (2.5 מיליון שקל) נמצאים ברשימת הערבים היוקרתית של מפלגת תקווה חדשה. עמודת התרומות של סער עומדת כיום על למעלה מ-400 אלף שקל. קולבר שימש כמנכ"ל כור תעשיות ויו"ר ECI Telecom, ואקירוב הוא איש הנדל"ן שמחזיק בחברת אלרוב נדל"ן.

התמודדות מפלגתו של של סער בבחירות כמפלגה היחידה (מבין אלה שצפויות לעבור את אחוז החסימה) שנולדה לאחרונה, ולא זכאית למימון בחירות, נדרשת לממן את הקמפיין היקר על-ידי תרומות וערבויות. אולם למרות שמדובר במפלגה חדשה לצד ההיקף הרחב של התרומות, זוכה סער גם למימון הבחירות שמביאים איתם צבי האוזר ויועז הנדל ממפלגת דרך ארץ. בהסכם ריצה המשותף של דרך ארץ ותקווה חדשה נכתב כי הכסף שמגיע עם השניים יועמד לצורכי מפלגת תקווה חדשה בקמפיין הבחירות.