יו"ר הכנסת החליט לעכב הצעת החוק לשינוי מדיניות הרישוי בשוק התקשורת

למרות שוועדת שרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של שר התקשורת בני גנץ לרפורמה בתחום הרישוי, יו"ר הכנסת יריב לוין החליט כי שבועיים לפני בחירות זה לא הזמן המתאים לרפורמה כה מקיפה • גנץ בתגובה: "מניעים לא ענייניים הפוגעים בציבור"

יו"ר הכנסת, יריב לוין / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
יו"ר הכנסת, יריב לוין / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת, יריב לוין, החליט שלא לקדם את הצעת החוק של שר התקשורת בני גנץ לעניין שינוי מדיניות הרישוי בשוק התקשורת. מדובר בהצעה מרחיקת לכת שגובשה במשרד התקשורת ואשר אמורה הייתה להקל על בעלי רישיונות כך שיוכלו לפעול במתכונת מקלה של היתרים שיחליפו כ-200 רישיונות שהמשרד מנפק כיום.

הצעת החוק אושרה בשבוע שעבר בוועדת שרים לענייני חקיק,ה ואולם כעת, כשהייתה אמורה הייתה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת, התברר כי יו"ר הכנסת לוין החליט למנוע זאת, בטענה כי מדובר בהצעת חוק מקיפה שלא יכולה להתברר שבועיים לפני הבחירות.
לדברי דוברו של לוין, "מדובר בחוק של 60 עמודים, רפורמה בחוק התקשורת - לא מעלים דבר כזה שבועיים לפני בחירות".

מטעמו של גנץ נמסר: "בתקופה בה הכלכלה הישראלית משוועת לחמצן חדש להפחתת רגולציה מכבידה על-מנת לייצר מנועי צמיחה ומקום ליזמות בשוק מתפתח וצומח כמו שוק התקשורת, מעבירים חקיקה שמייצרת את זה. החקיקה אושרה על-ידי הממשלה ואף קיבלה פטור מחובת הנחה בשל המשמעות הקריטית של אסדרה כזאת על המשק הישראלי המתמודד עם משבר הקורונה הכלכלי. אנו יודעים שגודל הצעת החוק הוא לא פקטור אמיתי בשיקולים, היות שההצעה הייתה מוכנה לקידום מזה זמן רב, ומדובר במניעים שאינם ענייניים הפוגעים בציבור הישראלי".