לחגוג את ליל הסדר בסיני? במשרד התיירות מקדמים מתווה לפתיחת הגבול

בתוך כך, ביום חמישי ידון בג"ץ במספר עתירות שהוגשו נגד המדינה בטענה כי מתווה פתיחת השמיים הצר פוגע בזכויות האזרחים, לרבות עתירה שהוגשה נגד סגירת מעבר הגבול עם מצרים

מעבר גבול טאבה / צילום: שלומי יוסף
מעבר גבול טאבה / צילום: שלומי יוסף

האם מעבר הגבול טאבה ייפתח לישראלים שמבקשים לנפוש בסיני עוד לפני שהנושא ידון בבג"ץ? שרת התיירות אורית פרקש-הכהן מנסה לקדם מתווה לפיו ישראלים שחוסנו או החלימו מקורונה יורשו לצאת ממעבר הגבול טאבה ולהיכנס ממנו חזרה לישראל.

כיום לא מתאפשרת יציאה דרך מעבר הגבול טאבה, למעט במקרים הומניטריים ובאישור מיוחד, ולא מתאפשרת מטאבה כניסה לישראלים. מעבר הגבול ייפתח באופן חד-פעמי ב-11 במרץ לטובת כניסה בלבד של ישראלים ש"נתקעו" בסיני.

פרקש-הכהן פרסמה בטוויטר כי "בהמשך לשיחותיי עם שר הבריאות ושר הפנים בשם כחול לבן, אנו מקדמים מתווה ליציאה ישראלים מחוסנים ומחלימים ממעבר טאבה".

לשאלה מדוע שרת התיירות מעודדת בדרך זו יציאה של תיירים ישראלים למדינה אחרת, נענה גלובס כי באופן הזה יוכלו הישראלים לנפוש במחירים מוזלים.

בתוך כך, ביום חמישי, 11 במרץ, ידון בג"ץ בהרכב של שלושה שופטים במספר עתירות שהוגשו נגד המדינה בטענה כי מתווה פתיחת השמיים הצר פוגע בזכויות האזרחים, לרבות עתירה שהוגשה נגד סגירת מעבר הגבול עם מצרים.

עוד נציין כי כי מעבר הגבול היבשתי עם ירדן פתוח לכניסה של ישראלים בתדירות של פעמיים בשבוע בלבד ובתיאום מראש. כל הנכנסים לישראל נדרשים להציג בדיקות קורונה PCR, מה שלא ברור איך יוכלו נופשים לבצע בסיני. בדיקה נוספת על כל הנכנסים לישראל לבצע במעבר הגבול ממנו הם נכנסים, כך שאם הגבול ייפתח לטובת תיירים, המדינה תידרש להקים שם עמדות לבדיקת קורונה.

בנוסף, המדינה קבעה מכסה של 3,000 ישראלים נכנסים ביום (כיום המכסה עומדת על 1,000 נכנסים ביום, והיא תעלה בהדרגה ל-3,000 עד לסוף השבוע). המכסה הזו כוללת את הנכנסים בכל מעברי הגבול, כך שאם מעבר הגבול היבשתי ייפתח, הספירה תכלול לא רק את הבאים דרך נתב"ג.

ומה באשר לנופש במדינות אחרות? ישראל בישרה לאחרונה כי כרתה הסכם תיירות עם יוון עבור מתחסנים, במודל שיאפשר תיירות הדדית בין המדינות ללא חובת בידוד. בפועל, יש לציין מדובר בעיקר על יציאה של ישראלים ליוון. עד כה לא ברור האם המתווה ייושם בקרוב ומה יהיו תנאיו.

בנוסף, במסגרת ביקור של ראש ממשלת קפריסין בישראל נמסר על הצהרת כוונות לייצר הסכם תיירות בין המדינות, אולם בשלב זה לא נחתם הסכם כזה. מדינות שכבר הודיעו כי יקבלו את התייר הישראלי המחוסן הן גיאורגיה ואיי סיישל.