לשכת הקבלנים בישראל עתרה לבג"ץ להארכה גורפת של ויזות הפועלים הזרים

העתירה מתייחסת להודעה של מנהל תחום פיננסים ברשות ההגירה והאוכלוסין, לפיה כל עובדי הבניין ששהו בארץ 63 חודשים ייאלצו לעזוב את ישראל בתוך כחודש • "ביהמ"ש מתבקש להורות לשר הפנים לממש את הסמכות שלו"

עובדים זרים בישראל / צילום: shutterstock
עובדים זרים בישראל / צילום: shutterstock

לשכת הקבלנים והתאחדות תאגידי כוח-אדם בענף הבנייה עתרו היום (ד') לבג"ץ נגד שר הפנים, שר האוצר, שר הבינוי והשיכון וממשלת ישראל להוציא צו על-תנאי להארכת אשרות השהייה בישראל של כ-1,800 עובדים זרים בענף הבנייה עד לסיום משבר הקורונה שיאפשר הבאת עובדים חדשים לישראל.

העתירה מתייחסת להודעה של רועי עמיר, מנהל תחום פיננסים ברשות ההגירה והאוכלוסין, מתאריך 16.2.21, שבה הוא מודיע כי כל עובדי הבניין ששהו בארץ 63 חודשים ייאלצו לעזוב את ישראל בתוך כחודש. האיום על הפועלים שלא יעזבו הוא אי מתן דמי הפיקדון שהצטברו עבורם.

לפי מה שמתואר בעתירה הרי ש"משמעות הודעה זו בפועל היא כי כ-1,400 עובדים (בינם 1,200 עובדים סינים ותיקים ו-200 עובדים מולדביים ותיקים) נדרשים לצאת מגבולות ישראל עד לסוף חודש מרץ הנוכחי. מדובר ב-10% מכלל העובדים הזרים השוהים בימים אלה בישראל. יוער כי בהתאם להודעת הרשות בדבר הדרישה להוציא את עובדי הבניין הוותיקים, הרי שבהמשך השנה עתידים לעזוב את ישראל כ-600 עובדים מולדביים נוספים".

עו"ד יאיר דוד ב"כ העותרים: "בעתירה מתבקש בית המשפט להורות לשר הפנים להפעיל את סמכותו מכוח חוק הכניסה לישראל, ולהאריך את שהייתם ואשרות עבודתם של 1,800 עובדים זרים שמסיימים בימים אלו את תקופת העסקתם החוקית, וזאת לכל הפחות עד להגעתם של עובדים זרים חדשים לישראל".