פוקס נכנסת לתחום הסלולר: מקימה עם הוט מובייל רשת חדשה למכשירים ואביזרים

שתי הקבוצות חוברות יחד ומקימות רשת חנויות למכשירי סלולר ואביזרי תקשורת תחת השם "Red" • מדובר בהתרחבות הפעילות של קבוצת פוקס לתחום חדש, נוסף לאופנה, אופנת הבית, ספורט ומוצרי טיפוח, שיעמיק את גיוון הפורטפוליו של הקבוצה

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי פוקס / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי פוקס / צילום: דימה טליאנסקי

קבוצת פוקס  שבשליטת הראל ויזל חוברת לחברת התקשורת הוט שבשליטת פטריק דרהי ומקימה רשת חנויות למכשירי סלולר ואביזרי תקשורת תחת השם "רד" (Red). הרשת החדשה תוקם בשליטת הוט (51%), כשיתרת המנויות תוחזק בידי פוקס.

בהתאם לתוכנית העסקית, שתי החברות צפויות להקים במהלך שלוש שנות פעילותה הראשונות כ-30 חנויות בפריסה ארצית, כאשר פתיחת החנות הראשונה וכן השקת אתר הסחר המקוון מתוכננים לרבעון השלישי של שנת 2021. בנוסף, לאחר שנתיים הצדדים יבחנו אפשרות להרחבת פעילות השותפות למדינות נוספות.

ברשת ישווקו מכשירים סלולריים, טאבלטים, מוצרי תקשורת, מולטימדיה ואביזרים נלווים של יצרנים מובילים בעולם (ביניהם אפל וסמסונג). המהלך יכלול גם שיווק שירותי תקשורת סלולרית של הוט וכן השקת אתר סחר מקוון . בנוסף, במסגרת הפעילות יושקו מוצרים שימותגו במותג הפרטי של הרשת, וכן יוענקו שירותי תחזוקה ואחריות ללקוחות.

להערכת פוקס, בהתבסס על התוכנית העסקית, חלקה של החברה בהשקעות הצפויות בשותפות (ממקורותיה העצמאיים של השותפות ו/או הלוואות בעלים) במהלך שלוש שנות פעילותה הראשונות צפוי להסתכם בכ-22 מיליון שקל.

מדובר בהתרחבות הפעילות של קבוצת פוקס לתחום חדש, נוסף לאופנה, אופנת הבית, ספורט ומוצרי טיפוח, שיעמיק את גיוון הפורטפוליו של הקבוצה לתחום שנמצא בצמיחה, בעת שבה משבר הקורונה הגביל את הפעילות של יתר הפעילויות של הקבוצה תחת מגבלות התנועה והסגרים.

רק אתמול (ג') נפתחה רשת מתחרה לאביזרי סלולר שהקימה איידיגיטל תחת השם "גודיז", אשר חנות ראשונה שלה נפתחה בקניון הזהב בראשון לציון. מדובר על חנויות קטנות מאלה של איידיגיטל בשטח של 70 מ"ר, וזאת לעומת שטח של 200 מ"ר כיום.

השיקולים של הוט

ההחלטה של הוט להרחיב את פעילותה בתחום ציוד הקצה מלמדת כי היא מזהה פוטנציאל בשוק למרות התחרות הקשה הקיימת בו. זו גם הסיבה שהיא חוברת לשותף שיש לו כוח קמעונאי רב והוא מכיר היטב את התחום.

בנוסף, בהוט מבינים כי למרות העבודה הטובה שהחברה עושה בתחום ציוד הקצה, יש צורך בשיתוף-פעולה שהוא גם איתן פיננסית, היות שהתחום מחייב אשראים גדולים ויכולת מימונית לאורך זמן.

הוט מרחיבה דרך המיזם את יכולותיה בהפצת הדור החמישי, ועל הרשת שלה היא מוסיפה מותג נוסף חדש שבו היא יכולה להשתמש במסגרת התחרות בסלולר. למעשה, החברה מנצלת ואקום מסוים שנוצר בשוק - הירידה של אקספון, שהולכת ומאבדת מומנט בעקבות המחלוקת עם סלקום.

בשורה התחתונה, דבר אחד ברור עולה מהמהלך של הוט: השוק הסלולרי בישראל, שהדבר האחרון שהוא זקוק לו זה הרחבת התחרות, הולך לקראת טלטלה נוספת. עם זאת, טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית הוט, ציינה כי היא לא חוששת מפני קניבליזציה של השוק בעקבות הכניסה של המותג החדש, שעשוי לכאורה לכרסם במכירות של הוט מובייל ולהרחיב התחרות בשוק.

גם הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי פוקס, נשא דברים באירוע והתייחס גם למשבר הקורונה ולהגבלות שהוטלו על פתיחת החנויות. ויזל העריך כי "האירוע תם. לפי הנתונים הסטטיסטיים, לא יהיה עוד סגר במדינה", אמר.