בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות: הנאסד"ק קפץ ב-2.5%, מדד S&P 500 עלה ב-1% לשיא כל הזמנים

מניות הטגנולוגיה דחפו את ה-S&P 500 ב-1%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.6% • למונייד וצים בלטו בעליות • נעילה חיובית באירופה • ה-ECB הותיר את גובה הריבית בגוש האירו ללא שינוי, כצפוי, אך הודיעה על הגברת קצב הרכישות בהמשך

פסל הילדה ללא מורא ליד בורסת ניו יורק / צילום: Reuters, Erik McGregor/Sipa USA
פסל הילדה ללא מורא ליד בורסת ניו יורק / צילום: Reuters, Erik McGregor/Sipa USA

 סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות חדות בהובלת מניות הטכנולוגיה, במה שעשוי להסתמן כסוף התיקון מהשיא שקבעו המדדים בפברואר האחרון. מדד S&P 500 עלה ב-1% לשיא כל הזמנים. הנאסד"ק קפץ ב-2.5% ומדד דאו ג'ונס עלה ב-0.6%.

מניות הטכנולוגיה דחפו את הנאסד"ק בהובלת פייסבוק שעלתה ב-3.3% מיקרוסופט שקפצה ב-2%, אפל שעלתה ב-1.6%. בסקטור הרכבים החשמליים, ניאו עלתה ב-11%, טסלהב-4.8% ואקספנג זינקה ב-3.5%.

22:10

החוזים העתידיים על הנפט עלו ב-1.6% לרמה של 66 דולר לחבית, על רקע עליית הציפיות לביקושים שעשויים לפרוק מהמלאי הגואה בבתי הזיקוק. כמו כן, ארגון המדינות המייצאות נפט, או OPEC, הגביר את תחזית הביקוש לשנת 2021 על רקע התאוששות מהירה מהצפוי בצמיחה העולמית.

בין הישראליות בוול סטריט בולטות הערב מניותיהן של למונייד שמזנקת ב-13% לרמה של 106 דולר למניה, וצים קופצת ב-14% למחיר שיא מההנפקה.

22:00

ענקית המסחר המקוון קופאנג (Coupang), שזכתה לכינוי אמזון של דרום קוריאה, השלימה הנפקה ראשונה לציבור בבורסת ניו יורק לפי שווי של 60 מיליארד דולר. מדובר בהנפקה הראשונית (IPO) הגדולה ביותר השנה בוול סטריט, וההנפקה גדולה לחברה זרה בארה"ב מאז הנפקת עליבאבא ב-2014. החברה גייסה כ-4.6 מיליארד דולר לפי מחיר של 35 דולר למניה, מעל הצפי של החברה למחיר של 30-27 דולר.

20:45

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות חדות בהובלת מניות הטכנולוגיה. אפל מטפסת ב-1.5%, טוויטר ופייסבוק קופצות בכ-4.7% כ"א. הנפט מזנק ב-2.3% לרמה של 66 דולר לחבית. הזהב נסחר ללא שינוי ברמה של 1,721 דולר לאונקייה, ואילו הביטקוין מטפס קלות קרוב ל-58,000 דולר.

בין המניות הישראליות הבולטות בוול סטריט: גמידה סל  ,פייבר  , סטרטסיס  , פריון , גילת  וטאואר .

ארגון הבריאות העולמי (WHO) מציין היום שנה לפרוץ מגיפת הקורונה.

19:00

המסחר באירופה ננעל היום בעליות. קאק טיפס ב-0.7%, דאקס ופוטסי הוסיפו 0.2%. סטוקס 600 עלה ב-0.5%.

המסחר בארה"ב מתנהל בשעה זו בעליות חזקות. נאסד"ק קופץ ב-2.5%, S&P 500 מוסיף 1.4% ודאו ג'ונס עולה ב-1%.  

18:00

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות. נאסד"ק מזנק ב-2.3%, S&P 500 מוסיף 1.25% ודאו ג'ונס עולה ב-1%. המסחר באירופה מתנהל בעליות של עד 0.6%.

האיחוד האירופי אישר את החיסון לקורונה של ג'ונסון אנד ג'ונסון, שניתן במנה אחת. החיסון אושר על ידי ה-FDA כבר בסוף פברואר. מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון לא מגיבה במסחר.

16:30

המסחר בבורסת וול סטריט נפתח היום בעליות. נאסד"ק מזנק ב-1.5%, S&P 500 עלה ב-0.7% ודאו ג'ונס מוסיף 0.3% ומתקרב לשיא חדש.

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בעליות. קאק מוסיף 0.3%, דאקס עולה ב-0.2% ופוטסי עולה ב-0.1%. סטוקס 600 מוסיף 0.4%.

מניית VIR מזנקת ב-21.3% במסחר בנאסד"ק. זאת לאחר שהחברה פרסמה תוצאות טובות בניסוי לתרופה לקורונה שפיתחה ביחד עם חברת GSK. שימוש במוצר בשלבים מוקדמים של המחלה הפחית את הסיכון לאשפוז ומוות ב-85%, לעומת קבוצת הביקורת. הניסוי הופסק לאחר שהשיג את מטרתו והדגים את יעילות התרופה מוקדם מן הצפוי. מניית GSK  יורדת 0.4% במסחר.

מניות הטכנולוגיה מובילות את הזינוק בנאסד"ק. טסלה  מוסיפה 3%, פייסבוק מטפסת ב-2.8% ואפל  עולה ב-2%. נטפליקס , אלפאבית , אמזון  ומיקרוסופט  עולות בסביבות כ-1%.

הנפט עולה ב-1%. מחיר חבית עומדת כעת על 65.11 דולר.

15:30

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עמדו ברמה 712 אלף בשבוע האחרון לעומת צפי לכ-730 אלף תביעות.

14:50

ה-ECB הותיר את גובה הריבית בגוש האירו ללא שינוי, כצפוי. גם היקף תוכנית רכישת האג"ח שלו (PEPP) נותרה ללא שינוי, אך היו"ר, קריסטן לגארד, הודיעה על הגברת קצב הרכישות בהמשך אך לא נקבה בהיקף. תשואות אג"ח ממשלת גרמניה למשל הגיבה בירידות. 

לפי גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי: "הצהרת המדיניות של ה-ECB היא יונית יותר ממה שהשוק צפה. ההצהרה קובעת במפורש כי הבנק צופה שרכישות במסגרת ה-PEPP (תוכנית החרום שבמסגרתה הבנק המרכזי רוכש נכסים בשוק ההון) - ברביע הבא - יתנהלו בקצב גבוה במידה משמעותית בהשוואה לחודשים הראשונים של השנה. כמו כן, נאמר בהודעה שה-ECB ירכוש נכסים בצורה גמישה על פי תנאי השוק, ובמטרה למנוע הידוק של תנאי המימון. שאר הצהרת המדיניות לא השתנתה מגרסת ינואר. התמונה הגדולה היא שהבנק האירופי המרכזי יתמיד עם ריביות שליליות ורכישות נכסים חודשיות בכמויות ניכרות לאורך זמן רב. זה ישמור על תשואות אג"ח נמוכות בהשוואה לאלה שבבריטניה או בארה"ב. עם זאת, בתוך אירופה צפויים שינויים במרווחי התשואה, בעיקר בין מדינות הפריפריה לבין מדינות הליבה".

13:45

האנליסט עמרי לפידות מלאומי פרטנרס מעלה את ההמלצה על מניית נובה  מ"החזק" ל"קנייה" ומעדכן את מחיר היעד ל-93.4 דולר, המשקף פער של כ-16% ביחס למחיר השוק. לפידות מציין כי "דוחות הרבעון היו טובים כמו גם התחזיות לרבעון הבא, דבר המשקף ביקושים טובים למוצרי החברה. בשנים האחרונות נובה צמחה בקצבים מהירים יותר מצמיחת השוק וזאת בין היתר על ידי הגדלת נתח השוק שלה. נובה פועלת בשווקים צומחים מאוד עם תחרות מועטה וידע רב נדרש, דבר שמקשה על מתחרים חדשים להיכנס. להערכתנו, שנת 2021 תהיה שנה טובה לחברה".

12:00

מגמה מעורבת בבורסות אירופה כעת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של עד 1.8%. 

לקראת החלטת הריבית של ה-ECB, כלכלני בנק הפועלים מעריכים כי "המשקיעים יתעניינו לראות מה תהיה תגובת הבנק המרכזי האירופאי לעלייה בתשואות אגרות החוב. מחד גיסא, הדבר יכול להתפרש כהתפתחות חיובית שמצביעה על צפי להתאוששות. מנגד, העלייה מראה על סביבה פיננסית יותר הדוקה. האינפלציה עדיין נמוכה מזו שבארה"ב, והיא אינה מהווה איום, גם אם בגרמניה למשל היא כן צפויה לעלות בעקבות השפעות חד פעמיות. תוכנית רכישות האג"ח צפויה להימשך והמשקיעים יחפשו לראות כיצד ה-ECB מפרש את הסביבה הפיננסית החדשה".

10:20

יום המסחר באירופה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של עד 1.4%. 

התשואה על אג"ח אמריקאיות ל-10 שנים ממשיכה לרדת לכ-1.50% לאחר שרשמה ירידה חדה אתמול.

07:50

 בורסות אסיה נסחרות במגמה חיובית, בהובלת מדד הקוספי בסיאול שמטפס בכ-1.9%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות לאחר שאתמול טיפס מדד הדאו ג'ונס לשיא חדש. 

בארה"ב, הקונגרס אישר אתמול את הצעת חוק התמריצים לנפגעי הקורונה של הנשיא ג'ו ביידן בהיקף של 1.9 טריליון דולר. זאת אחרי שהחוק שהוכן על ידי בית הנבחרים, עבר בסנאט, וחזר לבית הנבחרים לאישור סופי של חבילת הסיוע שנועדה למלא חלק ניכר מהבטחות הקמפיין של הדמוקרטים "לנצח את המגפה" ולהחיות את הכלכלה המקרטעת. 

הנפט בעלייה. נפט מסוג ברנט מטפס ב-0.7%, חוזה למסירה במאי נסחר במחיר של 68.4 דולר לחבית. הזהב מטפס קלות וחוזה למסירה באפריל נסחר במחיר של 1,730 דולר לאונקיה.

הביטקוין נסחר סביב 55,400 דולר והתשואה על אג"ח אמריקאיות ל-10 שנים עומדת ברמה של כ-1.52% לאחר שרשמה ירידה חדה אתמול.

בתחום המאקרו, הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB) צפוי להותיר היום את שיעור הריבית ללא שינוי. בארה"ב צפויות התביעות הראשוניות לדמי אבטלה לעמוד ברמה של כ-730 אלף בשבוע האחרון.