הצוללת | פודקאסט

טיפ הזהב של מנכ"לית אינטל לשעבר: כך תנהלו מו"מ מוצלח על השכר

פערי השכר בין גברים לנשים מגיעים גם לתפקידים הבכירים ביותר במשק • מנכ"לית מרוויחה בממוצע 26% פחות ממנכ"ל, ומנהל מרוויח כפול מקולגה נשית • מקסין פסברג, לשעבר סגנית נשיא אינטל העולמית, בטיפ למנהלות: "אם את מתכוונת להתפשר, אל תתחילי אפילו במו"מ על תוספת שכר" האזינו

מקסין פסברג / צילום: אסנת רום
מקסין פסברג / צילום: אסנת רום

פער השכר בין נשים לגברים בתפקידים מקבילים הוא נתון ידוע ומוכר מאוד. אם היה נדמה שהפערים הצטמצמו בשנים האחרונות נראה, כי הפערים נמשכם, גם בתפקידים הבכירים במשק: מנכ"לית מרוויחה 26% פחות ממנכ"ל, סמנכ"לית מרוויחה 23% פחות מסמנכ"ל וחשבת 12% פחות מחשב. בתפקיד שמוגדר פשוט "מנהל" (למשל מנהל תחום רכב), המנהל הגבר מרוויח כמעט פי שניים מהמנהלת.  הנה עוד משהו מקומם שמצא המחקר: בארבעה מתוך חמישה מקרים שבהם גבר החליף אישה בתפקיד מנכ"ל, השכר שלו - אולי אתם יכולים לנחש - זינק. וכשגבר החליף גבר בתפקיד, לא היה כמעט שום שינוי בשכר. 

אגב, יש שני תפקידים שבהם נשים מרוויחות בממוצע יותר מגברים: יועצת משפטית ויו"ר דירקטוריון. הנתונים האלה מגיעים ממחקר שנעשה במיוחד עבור גלובס בידי חברת BDO, והם מתייחסים לבכירים בחברות ציבוריות בישראל, נכון ל-2019, השנה האחרונה שדווחה לבורסה. מחקרים אחרים שנעשו בעבר על גברים ונשים בתפקידים מקבילים זיהו שבדרך כלל קיים פער שכר של אחוזים בודדים. אז למה בתפקידים הכי בכירים, הפערים מתעצמים מאוד.

לכבוד יום האישה הבינלאומי שחל השבוע, הילה ויסברג צללה לעומק הפערים בפודקאסט הצוללת, ובדקה איך הפערים מגיעים לכדי שכר כפול, ומה אפשר לעשו תבכדי לצמצם את הפערים. מקסין פסברג, לשעבר סגנית נשיא אינטל העולמית, מתארחת בפודקאסט ובמחלקת טיפ למנהלות (ולכלל המגדרים) כיצד לנהל מו"מ מוצלח על שכר.

קראו עוד על פערי השכר בפרויקט 50 הנשים המשפיעות של ישראל