"3.2 מיליון שקל בדקה": עלייה של 15% בהוצאות בכרטיסי באשראי

לפי נתוני שב"א, בין השעות 9:00 ל-13:00 הבוקר, הוציאו הישראלים סכום של כ-539 מיליון שקל בכרטיסי אשראי, לעומת 468 מיליון שקל באותן שעות בשבוע שעבר

כרטיסי אשראי / צילום: עינת לברון
כרטיסי אשראי / צילום: עינת לברון

נמשכת ההתאוששות במשק לאחר הסרת ההגבלות. מנתוני ההוצאות בכרטיסי אשראי עולה כי נרשמה היום (ו') עלייה של יותר מ-15% בהוצאות של הישראלים לעומת אותן שעות ביום שישי של השבוע שעבר.

מגמה זו עשויה להצביע על המשך ההתאוששות לאחר חודשיים רצופים של ירידה בהוצאות בכרטיסי אשראי בשל הסגר השלישי שנמשך אל תוך חודש פברואר. לעומת ינואר השנה, בחודש פברואר ירדו ההוצאות בכרטיסי אשראי בשיעור של 1.39% ל-27.2 מיליארד שקל בצל מגבלות הסגר השלישי שהחלו ב-27 בדצמבר 2020.

במהלך השנה החולפת נרשם הבדל משמעותי בין ההשפעה הכלכלית של הסגר הראשון לבין אלו שבאו אחריו, ובמחצית השנייה של פברואר נרשמה התאוששות חדה בהוצאות בכרטיסי אשראי, בעיקר בענפי השירותים שנפגעו מהמשבר, כך שפתיחת המשק השבוע עשויה להצביע על שינוי המגמה.

מנתוני חברת שב״א (שירותי בנק אוטומטיים) עולה כי "בין השעות 9:00 ל-13:00 הוציאו הישראלים סכום של כ-539 מיליון שקל בכרטיסי אשראי, לעומת 468 מיליון שקל באותן שעות בשבוע שעבר. הדקה העמוסה של הוצאות במהלך שעות העומס היום הייתה 12:15 בה נרשמו הוצאות כרטיסי בהיקף של 3.2 מיליון שקל".

הנתונים אינם כוללים הוצאות בכרטיסי אשראי בחו"ל, שיש לזכור שהושפעו מאוד מירידה קיצונית בנסיעות הישראלים שהוציאו יותר בשוק המקומי. נראה כי מגמה זו עשויה להתהפך עם פתיחת השמיים.