חברת בזק משיקה את פרויקט הסיבים ותערוך היום (א') מסיבת עיתונאים שבה היא צפויה לחשוף את מחירי השירות ואת היקפי הפריסה. החברה העבירה את הפרטים לספקיות האינטרנט במסגרת חובותיה בשוק הסיטונאי, והפרטים דלפו כבר בסוף השבוע.
בזק תציע שתי חבילות גלישה, בקצבים של 600 מגה ו-1 ג'יגה. מחיר החבילה הראשונה יעמוד על 109 שקל לחודש (ללא ספק אינטרנט) ומחיר חבילת 1 ג'יגה יעמוד על 119 שקל לחודש. מחירי ספקיות האינטרנט יקבעו את היקף החבילה שהלקוח ישלם, אך ככל הנראה המחירים צפויים להיות ברמות של כ-20 שקל לספק במסגרת החבילה. זאת מפני שבזק מחויבת למכור אינטרנט במודל מפוצל של ספק ותשתית, וזאת עד שמשרד התקשורת ישלים את מדיניותו לביטול הפיצול במסגרת הליך שהוא מקיים בחודשים האחרונים.
הכניסה של בזק לתחום הסיבים האופטיים כבר הוכרזה לפני מספר חודשים ואולם הפעם החברה מפרסמת את המחירים ואת היקפי הפריסה שלה שהגיעו ל-250-300 אלף משקי בית מחוברים. החברה פרסה סיבים בכל רחבי הארץ בחודשים האחרונים וישנם יישובים כמו מודיעין או שוהם שהפריסה בהם כבר הושלמה.
הנקודה החשובה והמעניינת במהלך של בזק היא שהחברה החליטה למצב את שירות הסיבים שלה כשירות בעל ערך מוסף, ולכן היא תגבה דמי התקנה גבוהים יחסית. מתחרותיה של בזק בתחום הסיבים לא גובים דמי התקנה ולכן המהלך של בזק עשוי להביא לכך שמתחרותיה יתחילו בגביית דמי התקנה. אם הם יחליטו לוותר על דמי ההתנקה, בזק תצטרך לשקול את צעדיה בנושא ולהבין מה תגובת הלקוחות לכך.
מחירי ההתקנה צפויים לעמוד על 900 שקל לדירה בבניין מגורים כאשר בזק מבקשת לחלק את המחיר לתשלומים של 25 שקל ל-36 חודשים. לרגל ההשקה היא צפויה לצאת במבצע של התקנה בהנחה של 50%. מחיר ההתקנה לבית קרקע יעמוד על 1,800 שקל בפריסה של 50 שקל ל-36 תשלומים, וגם כאן החברה תוזיל את המחירים בחצי לרגל ההשקה.
נקודה נוספת שיש להדגיש היא כי המהירויות של בזק בסיבים בהורדה ובהעלאה יהיו באותו יחס כפי שהם ברשת הנחושת. כלומר, יחס של 10% לטובת ההורדה שזה 60 מגה העלאה בחבילת ה-600 מגה ו-100 מגה בחבילת ה-1 ג'יגה.
בתוך כך, גם הוט צפויה להשיק השבוע את פרויקט הסיבים שלה על גבי רשת IBC.
נזכיר כי בזק בינלאומי סיימה לשדרג את הכבל התת ימי שלה, ותפעיל היום לראשונה רשת חדשה שנקראת Fiber+, שתעבוד על תשתית הסיבים של בזק. הרשת החדשה תציע מהירות גלישה של 600 מ"ב ו-1 ג'יג'ה. מחירי ההשקה יתחילו מ-20 שקל לחודש.
המהלך ילווה בקמפיין דיגיטל שיעלה היום עם התוכי של בזק בינלאומי ונועה קירל.
"עד סוף השנה נגיע למיליון משקי בית"
"אנחנו פורסים למעלה מ-100 אלף משקי בית בכל חודש, כ-4-5% ממשקי הבית בישראל", אמר מנכ"ל בזק דודו מזרחי הבוקר. "נכון להיום אנחנו עם 250 אלף משקי בית מחוברים ועד סוף השנה נגיע למיליון. הספירה בבזק של בתים מתייחסת לפריסה קומתית, כלומר בתים שניתן לחבר אותם מיידית. במדינות מאד מתקדמות זה לקח הרבה יותר שנים. בזק תחבר בכל הארץ, כולל ביהודה ושומרון, בכל היישובים, בבנייה צמודת קרקע ובנייה רוויה". מזרחי אמר עוד שבזק קלטה מאות עובדים וקבלנים שמסייעים בחיבור כדי לתמוך בביקושים לשירות. עוד ציין שיש היום 600 אלף נתבים של בזק אצל הלקוחות שמותאמים גם לטכנולוגיית הסיבים.
מזרחי הוסיף כי "בזק מרגישה צורך לפצות על העיכוב בפריסה, בפריסה מאד מואצת ויהיו כאן שיאים עולמיים בקצבי הפריסה. אנחנו צריכים להכיר את הטוב לשר התקשורת יועז הנדל ולמנכ"לית לירן אבישר בן חורין ולשר התקשורת הנוכחי בני גנץ שדחפו ופתחו את הדרך לכניסה של בזק לפרויקט. היו ניסיונות של מפעילים לעצור לנו את ההשקה, בעיקר מפעיל אחד, כולל איומים בבג"ץ".
יו"ר בזק גיל שרון אמר כי "מדובר בתחילתה של מהפכה. ישראל מאמצת טכנולוגיה וזה לא קרה בתחום הסיבים. מעט הצטרפו עד עכשיו לשירות של המתחרים בגלל שהצרכן מחכה לשחקן המוביל שייכנס לשוק. כמו שבזק חוללה מהפיכה עם הנתב החדש, שהביא את בשורת ה-wifi לכל חדר, ככה היא תחולל מהפכה עם הסיבים. ולכן אני אומר בבטחה שהמהפכה מתחילה עכשיו ואתם תראו שישראל תעקוף מדינות רבות בעולם והפער מול העולם יצטמצם מהר מכפי שמישהו מתאר לעצמו".
שר התקשורת בני גנץ מסר: "אני מברך על הכרזתן של החברות בזק והוט על כוונתן להתחיל לספק אינטרנט במהירות ובאיכות גבוהה על גבי רשת הסיבים האופטיים שלהן. לאחר עשור אבוד בתחום התשתיות הגיע העת שלכל אזרח בכל מקום בארץ יגיע אינטרנט מהיר. האצת קצב פריסת הסיבים מהווה בשורה אמיתית לכלכלה הישראלית ולכלל אזרחי ישראל אשר משוועים במיוחד בימים אלו לאינטרנט איכותי ומהיר. משרד התקשורת מוביל עבודות קריטיות לטובת ציבור הצרכנים".
פרטנר: 150 אלף לקוחות שמחוברים לסיבים אופטיים
חברת פרטנר מדווחת הבוקר על כך שיש לה 150 אלף לקוחות שמחוברים לסיבים אופטיים. החברה הצהירה כי לאור בקשות של משקיעים וכחלק ממדיניות של שקיפות, היא תחשוף מעתה והלאה בכל רבעון את מספר הלקוחות שלה.
בנוסף פרטנר חושפת לראשונה ש-336 אלף משקי בית מחוברים באמצעותה לתשתית אינטרנט. תשתית פרטנר פייבר מגיעה כבר ליותר מ-760 אלף משקי בית (Home Pass), ומחוברת באמצעות חיבור פעיל בבניין כבר ליותר מ-500 אלף משקי בית (Home Connected).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.