מזל שיש בחירות: משרד התחבורה מאשר יעדים נוספים לטובת המבקשים לשוב מחו"ל

היעדים שיתווספו - ככל הנראה כטיסות חד-פעמיות שלא ישולבו בלוח הקבוע - הם מדריד, אמסטרדם, לרנקה ואדיס אבבה • ככל הנראה מכסת הנוסעים היומית תישאר 3,000 • בשבוע שעבר החליט בג"ץ לפתוח את השמיים על-תנאי, לאור החשש שישראלים רבים לא יוכלו לחזור לארץ ולממש את זכותם להצביע בבחירות

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: אוהד צויגנברג, "ידיעות אחרונות"
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: אוהד צויגנברג, "ידיעות אחרונות"

על רקע החלטת בג"ץ לפתיחת השמיים במסגרת צו על תנאי, משרד התחבורה מוסיף יעדים נוספים מהם ישראלים יוכלו לחזור לישראל. ההחלטה הזו מתרחשת תשעה ימים לפני הבחירות, אחרי שאלפי ישראלים ביקשו להגיע לארץ.

היעדים שיתווספו - ככל הנראה כטיסות חד פעמיות שלא ישולבו בלוח הטיסות הקבוע - הם: מדריד, אמסטרדם, לרנקה וטיסה נוספת מאדיס אבבה, אחרי שהטיסה שהתקיימה בשבוע שעבר הייתה מלאה עד אפס מקום.

לפי שעה נראה כי הכיוון של מדיניות הממשלה הוא להרחיב את מספר היעדים מהם יהיה ניתן להגיע לארץ, אולם להתיר את מכסת הנוסעים היומית על 3,000. הממשלה מציגה תמונה לפיה אין ביקוש למכסה גדולה יותר, אולם הממשלה עצמה ציינה לאחרונה כי המכסה הזו נובעת מהצורך לפקח על מספר הנוסעים הנכנסים לטובת אכיפת הבידוד הביתי.

הבוקר (א') אמר סגן ראש המל"ל בישיבה הממשלה כי אין הרבה ישראלים שרוצים לשוב ארצה, וטען כי המטוסים שנוחתים בארץ אינם מלאים. בפועל המטוסים מלאים, והתסכול של מי שלא מצליח לחזור לישראל הוא גדול.

את העובדה הזו תאושש כמות הטיסות הפרטיות שמגיעות לישראל מיעדים שונים, בשעה שלנוסעים אין פתרון בדמות טיסות מסחריות לאור מספר היעדים המוגבל והיצע המושבים המוגבל. על פי החלטת משרד התחבורה, המכסה היומית כיום מוגבלת לכ-3,000 נוסעים נכנסים.

נזכיר כי בשבוע שעבר החליט בג"ץ לפתוח את השמיים על-תנאי, לאור החשש שבמדיניות הממשלה, ישראלים רבים לא יוכלו לממש את זכותם להצביע בבחירות. בג"ץ ביקש לקבל נתונים על מספר הישראלים שנמצאים בחו"ל ואינם יכולים לשוב לישראל, אולם המדינה לא סיפקה את הנתון הזה, ובאי-כוחה ספגו ביקורת משופטי העליון.

גם שרת התחבורה מירי רגב טענה בישיבת הממשלה הבוקר כי הביקוש לא גדול, אולם שרת הקליטה פנינה תמנו שאטה טענה כי "ברור שיש ביקוש, וחייבים להסדיר את זה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום כי "הדבר היחיד שיכול לקלקל לנו את כל השיפור בנתונים זה פתיחת נתב"ג. זה יכול לגמור לנו את כל מבצע החיסונים. לא עוד עשרה במסעדה או באולם, רק זה. הווריאנטים שיכנסו מסכנים אותנו מאוד. עמדת משרד הבריאות תוצג בבג"ץ, עד 3,000 איש ביום. לא יותר".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר כי "הווריאנט שייכנס ויהיה עמיד בפני החיסונים יחזיר אותנו אחורה למנהרה שבה צעדנו שנה שלמה. צריך ללכת פה עם הדרג המקצועי".