התוכנית של הליכוד: נתניהו יעמוד בראש קבינט כלכלי במקרה שהליכוד יוותר על האוצר

לגלובס נודע כי בשיחות פנימיות הודיע נתניהו גם כי בכוונתו להקים קבינט כלכלי שהוא יעמוד בראשו, ושם יתקבלו ההחלטות המשמעותיות • בינתיים, למרות שנתניהו אומר כי בכוונתו להשאיר את תיק האוצר בליכוד, במפלגת ימינה התגבשה באופן סופי ההחלטה להיכנס למשרד האוצר עם הקמת ממשלה

בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן-הארץ
בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן-הארץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע לישורת האחרונה של מערכת הבחירות עם שתי הבטחות כלכליות חדשה - הפחתת מסים לעסקים קטנים ובינוניים, ומענקים בגובה 15 מיליארד שקל למשקי הבית ולעסקים.

בתחילת השבוע, במסגרת כנס "בשבע", חזר ראש הממשלה על דבריו מהראיון אצל אילה חסון בסוף השבוע, ואמר: "אני הולך להזניק את כלכלת ישראל מעלה מעלה ולהפוך אותה לאלופת העולם בכלכלות, הכלכלה שלנו תצמח הכי מהר מכל מדינות העולם, תרשמו".

לגלובס נודע, כי בשיחות פנימיות הודיע נתניהו גם כי בכוונתו להקים קבינט כלכלי שהוא יעמוד בראשו, ושם יתקבלו ההחלטות המשמעותיות. הכוונה היא שגם אם תיק האוצר במקרה ייאלץ להימסר לידי אחת מהשותפות הקואליציוניות, נתניהו מבקש להעביר את נטל ההכרעה ממשרד האוצר לאותו קבינט עתידי.

בינתיים, למרות שנתניהו אומר כי בכוונתו להשאיר את תיק האוצר בליכוד, במפלגת ימינה התגבשה באופן סופי ההחלטה להיכנס למשרד האוצר עם הקמת ממשלה. אמרה זאת מפורשות השרה לשעבר איילת שקד, מספר שתיים ברשימה, בכנס מנהלי הציונות הדתית ביום חמישי. "אחת המטרות שלנו היא משרד האוצר - נוכל לעשות איתו נסים ונפלאות ברמה הלאומית".

בתשובה לשאלת גלובס בנושא, מיהרו בימינה להכחיש ואמרו כי הם לא עוסקים בחלוקת תיקים בשלב זה. אולם נראה שבעוד לא ברור אם נפתלי בנט הולך להרכיב ממשלה או להיות חלק ממשלתו של נתניהו, תיק אחד כבר הוצב כיעד מרכזי עבור שקד, שהציגה בחודש האחרון תוכנית דיור רחבה.