יותר מ-6,000 מתים מקורונה מפרוץ המגפה, ירידה במקדם ההדבקה

משרד הבריאות עדכן כי 6,008 חולי קורונה מתו בישראל מאז הגעתו של הנגיף ארצה • אך למרות חציית הרף בתמותה, דוח אמ"ן מראה על ירידה נוספת במקדם ההדבקה - הנמוך ביותר מאז חודש נובמבר • לצד זאת, מחלימים שסובלים מתסמינים מעידים על שיפור במצבם לאחר קבלת מנת החיסון

צוותי רפואה בית חולים רמב"ם חיפה מחלקת קורונה / צילום: דובר לחה"כ עפר שלח  חיים רובינשטיין
צוותי רפואה בית חולים רמב"ם חיפה מחלקת קורונה / צילום: דובר לחה"כ עפר שלח חיים רובינשטיין

 6,008 חולי קורונה מתו בישראל מאז פרוץ המגפה - כך עדכן הערב משרד הבריאות. בכך, בתוך חמישה שבועות הנגיף גבה את חייהם של יותר מאלף בני אדם וישראל חצתה את רף ה-6,000 מתים מהמגפה.

הנתון מגיע לאחר חיסון מרבית האוכלוסייה במדינה נגד קורונה, ובניגוד לעבר, חוקרים במכון ויצמן ובאוניברסיטה העברית לא יכולים להעריך מה יהיה קצב התמותה בהמשך, בשל מבצע החיסונים שמוריד את התפשטות התחלואה.

אך למרות חציית הרף בתמותה, מקדם ההדבקה (R) בקורונה ירד היום והגיע ל-0.78, הנמוך ביותר זה ארבעה חודשים - כך עולה מדוח אגף המודיעין. המדד, המציין ממוצע של נדבקים בנגיף מאדם אחד, ממשיך בירידה לצד נתוני תחלואה ותמותה נמוכים.  עוד עולה מהדוח כי מחלימים מקורונה שסובלים מתסמינים מעידים על שיפור ניכר במצבם לאחר קבלת מנת חיסון. באגף המודיעין מתריעים כי "מחלימים מצויים בסיכון להדבקה חוזרת מהזן הדרום אפריקני שנמצא בישראל וייתכן שגם מזנים דומים, כגון הזן הברזילאי. על כן, מומלץ למחלימים להתחסן בהקדם".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 773 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-818,154. אתמול התקבלו תוצאות עבור 27,026 בדיקות, כששיעור החיוביים לנגיף הוא 2.9%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 32,007. בבתי החולים מאושפזים 1,080 חולים, מתוכם 191 מונשמים ו-644 חולים קשה.  בתחילת החודש אישר משרד הבריאות לחסן מחלימים מגיל 16 ומעלה. לאחר שלושה חודשים מעת ההחלמה, תינתן למחלים מנת חיסון אחת בלבד. עם זאת, מי שחלה בין המנה הראשונה לשנייה לא יקבל חיסון נוסף.

תחילה חשבו במשרד בבריאות לחסן את המחלימים בחיסוני מודרנה, אולם לבסוף הוחלט שיקבלו את החיסון של פייזר, מאחר שהמשלוחים של מנות החיסון שניתנות לכלל האוכלוסייה יוסיפו להגיע.

לפי נתוני משרד הבריאות, ישנם יותר מ-700 אלף מחלימים ברחבי הארץ. מתוכם, כ-400 אלף בני אדם יוכלו לקבל את החיסון, מאחר שעבר הזמן הדרוש מאז החלמתם.