הבורסה בת"א | סיקור שוטף

ת"א ננעלה ביציבות: מניית בזק זינקה ב-7%, דלק ב-8.2%

מדד ת"א 35 השלי 0.1%, מדד הבנקים איבד 0.2% ומנגד ת"א 90 עלה ב-0.3% • בזק השיקה אתמול את פרויקט הסיבים האופטיים • דירקטוריון מגדל החליט להדיח לאלתר את מוטי רוזן מתפקיד יו"ר החברה

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

17:30

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב ננעלו ביציבות עם נטייה לעליות.

מדד ת"א 90 עולה ב-0.3%, מדד הבנקים מטפס ב-0.2% ומדד ת"א 35 ללא שינוי.

בזק זינקה ב-6.77% על רקע השקת הסיבים האופטיים אתמול. דלק בלטה בזינוק של 8.2%, אנרג'יקס עלתה ב-8.9%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.53 מיליארד שקל.

13:00

מדד ת"א 35 עבר לירידה קלה. הדולר נחלש בכ-0.1% ונסחר סביב 3.31 שקלים.

חברת סנו  דיווחה היום על רווח נקי של כ-215 מיליון שקל ב-2020 לעומת רווח נקי של כ-159 מיליון שקל ב-2019. 

חברת וויטסמוק , שלאחרונה דיווחה על כניסתם של קבוצת יזמי ההייטק יריב גילת, גיא בן ארצי ואחרים במטרה לשנות את מוקד פעילות החברה לעולמות הבלוקצ'יין והנכסים הדיגיטליים, מתחילה בפעילות מסחר בהיקף ראשוני של 2 מיליון דולר. בהמשך לדיווח קודם על חתימת מזכר הבנות בין החברה לבין חברת My Ella הנמצאת בבעלותו המלאה של גיא בן ארצי לבחינת מיזוג מלא, וויטסמוק דיווחה על חתימת הסכם לרכישת שירותי מסחר מתקדמים עם חברת MyElla. במסגרת העסקה, חברת MyElla תספק לוויטסמוק שירותי מסחר מתקדמים הכוללים רכישה ומכירה של מטבעות דיגיטליים בטכנולוגיית בלוקצ'יין, ותהיה זכאית ל-20% מהרווחים שתניב הפעילות, עד למיזוג המלא בין החברות.

11:15

מגמה מעורבת עם נטייה לעליות בשוק האג"ח הממשלתי. בבורסה רושם מדד ת"א 35 עלייה של כ-0.2%. 

מניית אפולו פאוור  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי רפאל מעוניינת לבחון הקמת חברה משותפת על בסיס הטכנולוגיה שלה לתחום הבטחוני. בהתאם להוראות ההסכם, צפויים כעת הצדדים להתחיל לנהל מו"מ לחתימה על הסכם מחייב לשיתוף פעולה כאמור לעיל ולרפאל הוענקה בלעדיות ביחס למוצרי המיזם עד ל-15 בספטמבר השנה או עד מועד אחר שיוסכם בין הצדדים.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת, כשמדד ת"א 35 שומר על יציבות ומדד ת"א 90 רושם עלייה קלה. 

עליות חדות רושמות מניות מלם תים, אנרג'יקס , דוראל אנרגיה  ומגדל. 

מימון ישיר  דיווחה היום כי הרווח הנקי ברבעון הרביעי לשנת 2020 הסתכם בכ-34.4 מיליון שקל, עלייה של כ-105% לעומת הרבעון המקביל ב-2019.  הרווח הנקי בשנת 2020 הסתכם בכ-71 מיליון שקל לעומת כ-115.9 מיליון שקל בשנת 2019. 

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר  בעליות. ת"א-35 עלה ב-0.16%, ת"א-125 הוסיף 0.3% ות"א-90 טיפס ב-0.66%. ת"א-ביומד קפץ ב-1.54%, ת"א-טכנולוגיה הוסיף 1.2% ות"א-נפט וגז עלה ב-1.25%. ת"א-בנקים איבד 0.4%. 

בבורסות אסיה ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמת מגמה מעורבת.

2. דוחות: אילקס, מימון ישיר וריט 1

במסגרת עונת הדוחות ל-2020 יפרסמו היום תוצאות, בין השאר, החברות אילקס מדיקל , פנינסולה, מימון ישיר וריט 1. מחר יפרסמו תוצאות אייס, טלרד, ביג, דיסקונט  והבורסה. סלקום, אלוני חץ, מיטב דש, נובולוג וישראכרט צפויות לפרסם ביום רביעי ודנאל ביום חמישי.

3. התשואה על אג"ח ארוכות תתייצב?

לאחר שאתמול נרשמו בשוק האג"ח ירידות של 0.5%-0.9% באג"ח לטווחים ארוכים, ייתכן והיום מחיריהן יתייצבו. זאת על רקע התייצבות בתשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים ברמה של 1.625%.

כלכלני הפועלים מציינים בסקירתם השבועית כי השפעת הבנקים המרכזיים על התשואות הארוכות היא משמעותית. "אנו מעריכים כי ללא רכישות האג"ח של בנק ישראל העקום בישראל היה תלול יותר. באירופה, הבנק המרכזי ראה בעליית התשואות כהידוק של התנאים הפיננסיים, למרות שהתשואות לעשר שנים הן עדיין שליליות ברמה של 0.3%-, ולכן החליט על האצת רכישות אג"ח בכדי לבלום את התהליך. הפד לא עשה זאת והתשואות בארה"ב המשיכו לעלות. אנו סבורים כי המצב בישראל דומה מהבחינה הזו יותר לארה"ב מאשר לגוש האירו - הפגיעה הכלכלית בתקופת הקורונה בישראל היא מתונה ביחס לאירופה ודומה לזו שבארה"ב, וכן רוב האוכלוסייה פה כבר מחוסנת. אנו מעריכים לכן שבנק ישראל לא יאיץ את קצב רכישות האג"ח, וגם הגדלת מכסת הרכישות מעבר ל-85 מיליארד שקל תלויה בתנאי השוק באותו זמן".

4. דירקטוריון מגדל החליט להדיח לאלתר את מוטי רוזן מתפקיד היו"ר

דירקטוריון מגדל ביטוח  החליט להדיח לאלתר את מוטי רוזן מתפקיד יו"ר החברה, וזאת על רקע אי הסכמות בין הדירקטוריון לבין רוזן בנוגע לתנאי התגמול להם יזכה עם פרישתו, ובטרם יושגו הבנות בנוגע לתנאי הפרישה. בסוף השבוע האחרון הודיע דירקטוריון מגדל ביטוח יפעל להחלפת רוזן, ואילו בראשון בלילה דיווחה החברה כי רוזן יוזז מיידית מהתפקיד ולא יגיע למשרדים, וזאת דרך "השעיה לאלתר" של היו"ר. 

5. הביטקוין נחלש, הנפט מטפס

ולסיום, לאחר שאתמול הביטקוין פרץ לראשונה את רף ה-61 אלף דולר, כעת נסחר הביטקויון סביב 59,000 דולר. הנפט פתח את שבוע המסחר העולמי בעלייה קלה וחוזה לאפריל על נפט מסוג ברנט נסחר סביב 69.60 דולר לחבית.