בורסות עולם | סיקור שוטף

התחזקו העליות בוול סטריט בנעילה: מדד הנאסד"ק טיפס ב-1.1%, הדאו בשיא

יום מנומנם בניו יורק הסתיים בעליות בפתיחת שבוע המסחר • הדאו ג'ונס טיפס ב-0.5% ומדד S&P 500 עלה ב-0.6% • בורסות אירופה ננעל ביציבות • גרמניה, איטליה וצרפת הודיעו היום רשמית כי ישעו מיידית את השימוש בחיסונים של אסטרה זניקה

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

22:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שהתחזקו לקראת הסגירה. הנאסד"ק עלה ב-1.1%, הדאו ג'ונס טיפס ב-0.5% ומדד S&P 500 עלה ב-0.6%.

התשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עלתה מעל לרמה של 1.61% הערב, בהמשך לנתוני האינפלציה החיוביים שפורסמו בשבוע שעבר.

20:00

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות ביום המסחר הראשון לשבוע זה, לאחר שבוע בו מניות הערך חזרו לקדמת הבמה לאחר התיקון החד של המדדים, על רקע העלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות.

19:40

לאחר שבסוף השבוע העפיל הביטקוין לשיא של מעל 60 אלף דולר, הערב הוא יורד בכ-7% למחיר של 55.8 אלף דולר. ברקע, מייסד טסלה אלון מאסק מצא לעצמו ולסמנכל" הכספים שלו כינויים מקוריים על פני אלו המקובלים. מעתה מאסק יכונה בדוחות החברה "Techoking" - "מלך הטכנולוגיה", וסמנכ"ל הכספים של החברה, זק קירקהורן, יזכה לתואר "Master of Coin", ככל הנראה כמי שאחראי על יתרות הביטקוין שבידיה של טסלה.

19:18

גרמניה, איטליה וצרפת הודיעו היום רשמית כי ישעו מיידית את השימוש בחיסונים של אסטרה זניקה, בעוד ממשלת בריטניה (שהיתה שותפה לפיתוח באמצעות אוניברסיטת אוקספורד) טוענת כי אין כל סיבה לחשש וכי מיליוני החיסונים שניתנו בממלכה המאוחדת מוכיחים זאת.

בורסות אירופה ננעלו בנטייה לירידות קלות. הדאקס איבד 0.3%, הקאק ירד ב-0.2% והפוטסי השיל 0.2%. בוול סטריט המדדים נסחרים ללא שינוי.

17:30

המסחר בניו יורק מתנהל במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.35%, הדאו מטפס ב-0.1% ומנגד S&P 500 מאבד 0.3%.

ענפי התיירות בולטים לחיוב על רקע הציפייה להתאוששות מהירה מהמשבר. מנייתה של חברת התעופה אמריקן איירליינס מזנקת ב-9%, כך גם מנייתה של יונייטד איירליינס, ומנייתה של טריפאדוויסור עולה ב-6%.

15:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות המרכזיים.

מניית צ'ק קאפ  מזנקת ב-164%. צ'ק-קאפ, חברה בשלבי פיתוח קליני בתחום הדיאגנוסטיקה הרפואית המפתחת בדיקת סקר שאינה מצריכה הכנה מוקדמת לאיתור פוליפים במעי הגס לפני שהם עלולים להפוך לסרטניים, הודיעה היום, כי ה- FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) אישר את בקשת ה-IDE שהגישה החברה. אישור זה מאפשר לצ'ק-קאפ להתחיל בניסוי Pivotal של C-Scan בארה"ב. C-Scan מיועדת לנבדקים בסיכון ממוצע לסרטן המעי הגס אשר הינם בעלי התאמה לא טובה לבדיקת קולונוסקופיה, או שמסרבים לבצע קולונוסקופיה, או נבדקים שלא השלימו בדיקת קולונוסקופיה במלואה. ניסוי ה- Pivotal יעריך את הבטיחות ואת ביצועי C-Scan, כמו גם את היענות המשתמשים ב- C-Scan.

14:10

מניות של חברות אירופאיות עולות בעת שמשקיעים בכל העולם ממצבים את תיקי ההשקעות שלהם לקראת חזרה לנורמליות בכלכלה העולמית - מסחר הבונה על פתיחה מחדש באופן חלק של החיים הכלכליים באירופה. מדד Stoxx Europe 600 עלה ב־4.5% בינתיים החודש, ועקף מדדים אמריקאים.  אנליסטים אומרים שהסיבה לכך היא תזוזה ממניות צמיחה למניות ערך: משקיעים קונים מניות של חברות שנפגעו במגפה ומוכרים את אלה שעלו עקב הוראות הסגר והעבודה מרחוק. אירופה מרוויחה מהמסחר הזה, הבונה על שיקום חזק של הכלכלה. 

12:10

הביטקוין צונח לרמה של 56,000 דולר. שגיא בקשי, מנכ"ל חברת הפינטק מרמת-גן CoinMama. מדגיש כי: "כשיש פאניקה אנשים זורקים סחורה, מניות, נדל"ן ויזרקו גם ביטקוין. מי שלא מבין ביטקוין ואין לו ויז'ן לשנים ארוכות אז הוא ייכנס לפאניקה והוא ימכור, וזה יכול להפיל את המחיר. אבל זה לא אומר כלום על הטכנולוגיה ועל הנחיצות של המערכת הזאת. האנושות צריכה מערכת כמו ביטקוין שזה כסף שלא תלוי באף גורם, כסף שהוא לחלוטין פתוח לכולם, שקוף לכולם ומאפשר לכולם להשתמש בו. אין בביטקוין ענין של צנזורה, זכויות אדם, שחור, לבן, באיזו מדינה אתה, כולם יכולים להשתמש בביטקוין. מבחינת מחיר זה יעלה וירד אך אם נסתכל על ממוצע רב שנתי הוא בדרך למעלה".

מניית דנונה מזנקת ב-4.5% לאחר שהחברה הודיעה כי המנכ"ל עמנואל פאבר יעזוב את החברה. 

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות המרכזיים. הנפט מסוג ברנט רושם עלייה של כ-1% והזהב נסחר בעלייה קלה. 

איב בונזון, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי יוליוס בר, מציין בסקירה שפרסם כי "אנו סבורים כי חבילת התמריצים בגובה 1.9 טריליון דולר של ממשל ביידן היא מוגזמת. במחצית השנייה של השנה הכלכלה האמריקאית תצמח בשיעורים שנראו לאחרונה בשנות השבעים והשמונים. בהתאם, שוק האג"ח האמריקני בונה פרמיית סיכון כנגד אינפלציה. אנו ממליצים על תיק מניות ניטרלי, המשלב חברות צמיחה חדשניות הנהנות מנורמליזציה כלכלית".

08:30

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת. גם במסחר בחוזים עתידיים על מדדי וול סטריט המגמה מעורבת.

מניית ענקית ההייטק ראקוטן מזנקת ב-18% לאחר שהחברה הודיעה כי היא יוצאת לגיוס של כ-2.2 מיליארד דולר.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים מתייצבת סביב רמה של 1.62%. כלכלני הפועלים מציינים בסקירתם השבועית כי השפעת הבנקים המרכזיים על התשואות הארוכות היא משמעותית. "אנו מעריכים כי ללא רכישות האג"ח של בנק ישראל העקום בישראל היה תלול יותר. באירופה, הבנק המרכזי ראה בעליית התשואות כהידוק של התנאים הפיננסיים, למרות שהתשואות לעשר שנים הן עדיין שליליות ברמה של 0.3%-, ולכן החליט על האצת רכישות אג"ח בכדי לבלום את התהליך. הפד לא עשה זאת והתשואות בארה"ב המשיכו לעלות. אנו סבורים כי המצב בישראל דומה מהבחינה הזו יותר לארה"ב מאשר לגוש האירו - הפגיעה הכלכלית בתקופת הקורונה בישראל היא מתונה ביחס לאירופה ודומה לזו שבארה"ב, וכן רוב האוכלוסייה פה כבר מחוסנת. אנו מעריכים לכן שבנק ישראל לא יאיץ את קצב רכישות האג"ח, וגם הגדלת מכסת הרכישות מעבר ל-85 מיליארד שקל תלויה בתנאי השוק באותו זמן".

לאחר שאתמול הביטקוין פרץ לראשונה את רף ה-61 אלף דולר, כעת הוא נסחר סביב 59,000 דולר. הנפט פתח את שבוע המסחר העולמי בעלייה קלה וחוזה לאפריל על נפט מסוג ברנט נסחר סביב 69.60 דולר לחבית.