המקרה של רצח שרה אברארד בידי שוטר: משטרת לונדון מותקפת בגלל התנהלותה בפירוק המחאה

מאות הגיעו להשתתף בעצרת לזכרה של האישה שנרצחה החודש על ידי שוטר ומותה העלה לכותרות את נושא האלימות כלפי נשים ברחבי בריטניה

מהומות בבריטניה על רקע רציחתה של שרה אברארד / צילום: Associated Press, Victoria Jones
מהומות בבריטניה על רקע רציחתה של שרה אברארד / צילום: Associated Press, Victoria Jones

המשטרה בלונדון מתמודדות עם גינוי ציבורי  - ואולי עם חקירה - לגבי האופן בו שוטרים פיזרו משמר אבל בשבת לזכר שרה אברארד, אישה בת 33 שנחטפה ברחוב בתחילת מרץ וגופתה התגלתה מאוחר יותר בחורשה לא רחוק מלונדון.

מאות אנשים התאספו מחוץ למטה המשטרה בלונדון ביום ראשון, והפגינו על מה שהגדירו כטיפול מגושם של שוטרים במפגינים יום קודם לכן. הם האשימו את המשטרה בהגנה על עצמה לפני מילוי תפקידה הציבורי. קצין משטרה הואשם בחטיפתה ורציחתה של אברארד.

קבוצה של מפגינים צעדה לכיוון בניין הפרלמנט, שם התפזרו בשטח ועמדו במחאה על אלימות נגד נשים. רבים מהם נשאו שלטים שהעבירו ביקורת על המשטרה עקב פעולותיהם בלילה הקודם, אז נאזקו כמה מפגינים ונגררו בכוח ממשמר המחאה בקלפהאם קומון, אזור הקרוב למקום בו נצפתה אברארד בחיים לאחרונה.

המשטרה אסרה על קיום האירוע שנערך בשבת, בגלל מגבלות קורונה. עדי ראייה אמרו ששוטרים רמסו פרחים וחפצים אחרים שהוקדשו לזכר מנהלת השיווק שנרצחה. סרטון של המהומה גרם למתיחת ביקורת על המשטרה מכל קצוות הקשת הפוליטית ולדרישה שמפקדת משטרת לונדון, קרסידה דיק, תתפטר.

אתמול אמרה דיק שאין בכוונתה לעזוב את תפקידה. "אנו עדיין באמצע מגפה. התקהלויות לא חוקיות הן התקהלויות לא חוקיות. שוטרים חייבים לפעול אם אנשים מסכנים עצמם במידה רבה", אמרה לעיתונאים.

ממשרדה של שרת הפנים הבריטית פריטי פאטל, המפקחת על ענייני מדיניות, נמסר שהיא הורתה על חקירה נפרדת לגבי אירועי שבת בערב. ראש העיר של לונדון, סאדיק חאן, אמר שהוא לא מרוצה מהתיאור שסיפקה המשטרה לגבי הטיפול במשמר האבל בשבת, וקרא לבחון את התנהלותם של השוטרים. צילום אחד במיוחד, של אישה בשם פטסי סטיבנסון כשהיא מרותקת לרצפה ואזוקה, התפשט ברשתות חברתיות.

השוטר וויין קוזנס, בן 48, הואשם בשבת בחטיפתה ורציחתה של שרה אברארד, שגופתה התגלתה ביום שישי. היא נעדרה מהלילה של ה־3 במרץ אחרי שעזבה בית של חברה באיזור קלפהאם בלונדון, והייתה בדרכה ברגל לביתה בבריקסטון, הליכה של כ־50 דקות. היא לבשה בגדים בהירים והלכה בכבישים מוארים, כך על פי דיווחי המשטרה ומצלמות אבטחה. בדרך דיברה עם בן זוגה.

המוות שלה הביא לקיתונות של זעם מנשים ברחבי בריטניה. רבות פנו לרשתות חברתיות וסיפרו על מקרים של הטרדה או התעללות שחוו, וחלק מהן ערכו משמרי אבל באינטרנט.

נשים אחרות, כולל קייט, הדוכסית מקיימברדיג' ואשתו של הנסיך וויליאם, ביקרו בקלפהאם קומון והניחו פרחים באנדרטה.