המנכ"ל שתוגמל אשתקד ב-14.6 מיליון דולר: "אם אין לכם סבלנות, אל תשקיעו בננו דיימנשן"

יואב שטרן, המוביל את חברת מדפסות התלת-ממד שגייסה בחודשים האחרונים לכ-1.5 מיליארד דולר, רומז כי תבצע רכישות "כשהשוק יחזור להתנהגות נורמלית"

חברת מדפסות התלת-ממד ננו דיימנשן  גייסה בחודשים האחרונים לא פחות מ-1.5 מיליארד דולר, ובשיחת הוועידה שערכה החברה בשבוע שעבר לאחר פרסום הדוחות הכספיים שלה לשנת 2020, הסביר מנכ"ל החברה יואב שטרן את הרציונל.

לדבריו, "החברה השתנתה דרמטי ת" בשנה החולפת באמצעות גיוסי ההון, שאותם  ביצעה, כך הדגיש שטרן, במחיר מניה גבוה יותר בכל גיוס. "לא גייסנו כסף במחירים שמדללים את בעלי המניות, והמניה המשיכה לעלות", אמר. "למעשה, הרכבנו לעצמנו שריון כהכנה למה שאנו צופים שיקרה בעתיד הקרוב". 

הוא העריך כי עם הכסף שגויס, ננו דיימנשן למעשה נמצאת בעמדה טובה יותר מאשר מתחרותיה. להערכתו המיצוב של החברה יתחזק ביחס לפחות לחלק מהמתחרים כשהשווקים יירדו - לאחר ההתלהבות הנוכחית מאפליקציות השקעה כמו רובין הוד.

"כשהשוק יחזור להתנהגות נורמלית, נרצה לעשות שימוש מאוד מאוד אפקטיבי בתוכנית העסקית שלנו, ויש לנו הכסף לבצע זאת", הבטיח שטרן. בשלב זה, עם זאת, הוא אינו רואה ירידות מחירים בשוק. "לכל מי שמצפה ממני לומר שנאיץ את תוכנית המיזוגים והרכישות (M&A) שלנו - אז מי שאומר זאת, תהיו בטוחים שהוא משלם יותר מדי ב-M&A, ואנחנו לא מתכוונים לנהוג כך", אמר שטרן, שהוסיף כי הבהיר למשקיעים כי "אם אין לכם סבלנות ואתם ממתינים לראות משהו תוך רבעון או שניים, אל תשקיעו בננו דיימנשן".

זינוק במניה של מעל 1,000% בשנה האחרונה

את 2020 סיימה החברה, העוסקת בתחום הדפסות התלת-ממד של רכיבים אלקטרוניים, עם הכנסות זניחות של 3.4 מיליון דולר, ירידה מ-7.1 מיליון דולר ב-2019. ההפסד הנקי הסתכם ב-48.5 מיליון דולר, לעומת 8.4 מיליון דולר ב-2019. 

ננו דיימנשן נסחרת בנאסד"ק בשווי 2.8 מיליארד דולר (כלומר השוק נותן לפעילותה שווי של כ-1.3 מיליארד דולר) לאחר זינוק של מעל 1,000% בשנה האחרונה. הזינוקים נתמכו בין היתר במשקיעים פרטיים שהשקיעו בה דרך אפליקציית רובין הוד, בה הוזכרה המניה כמומלצת במהלך 2020.

הדוח המורחב של החברה ל-2020 מגלה כי המנכ"ל שטרן תוגמל בנדיבות בשנה זו בתגמול הוני, כשקיבל בסך הכול תגמולים בעלות של 14.6 מיליון דולר, מתוכם 14 מיליון דולר תגמול הוני. בסוף השנה היו לחברה 87 עובדים, רובם בישראל.