אחותו של קים ג'ונג און מזהירה את ארה"ב: תפסיקי להסריח אם את רוצה לישון טוב בשנים הקרובות

קים יו ג'ונג אמרה את הדברים לעיתון הרשמי בצפון קוריאה, ברקע תרגיל צבאי משותף של ארה"ב ודרום קוריאה וביקורם הצפוי של בכירים בממשל האמריקאי בסיאול השבוע • קים הוסיפה גם איום נוסף כלפי דרום קוריאה: "אם הם יעשו צעדים פרובוקטיביים יותר, ננקוט צעדים יוצאי דופן"

קים יו ג'ונג, אחותו של שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און. מסר לארה"ב / צילום: Associated Press, Jorge Silva/Pool
קים יו ג'ונג, אחותו של שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און. מסר לארה"ב / צילום: Associated Press, Jorge Silva/Pool

אחותו של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און מזהירה את ארה"ב שלא "לגרום לסירחון" בין המדינות, אם "היא רוצה לישון טוב בארבע השנים הקרובות".

ברקע ההתבטאות יוצאת הדופן של קים יו ג'ונג בתקשורת הרשמית במדינה, תרגילים צבאיים משותפים של דרום קוריאה וארה"ב והגעתם לסיאול מחר (ד') של בכירים בממשל האמריקאי, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין.

ממשלת ארה"ב הודיעה כי היא מנסה במשך שבועות ליצור קשר דיפלומטי עם צפון קוריאה. עד כה, כחודשיים לאחר השבעתו של ג'ו ביידן לנשיאות ארה"ב, פיונגיאנג טרם הכירה בכך שהוא הנשיא.

את הדברים אמרה קים יו ג'ונג בעיתון הרשמי של צפון קוריאה, "רודונג סינמון". "יש לי עצה לממשל החדש של ארה"ב שנאבק להפיץ את ריח האבק על אדמתנו מעבר לאוקיינוס", אמר אחותו של השליט. "אם היא רוצה לישון בשקט בארבע השנים הבאות, מוטב לה להימנע מלגרום לסירחון כבר בתחילת הדרך".

"ננקוט צעדים יוצאי דופן" 

קים יו ג'ונג מחאה על התרגילים הצבאיים המשותפים של ארה"ב ודרום קוריאה, אותם היה תיארה כי כהכנות לפלישה לארצה. "ממשלת דרום קוריאה בחרה שוב בהפגנת 'מצעד מלחמה'... אנחנו נפקח עין על ההתנהגות של דרום קוריאה, ואם הם יעשו צעדים פרובוקטיביים יותר, אנחנו ננקוט צעדים יוצאי דופן".

בינואר דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי על-פי גורמים המעורים בנושא, בצפון קוריאה מעוניינים לקיים יחסים טובים עם ארה"ב - כך אמר בדצמבר דיפלומט בשיחה עם מחוקק אירופאי, באחד מחילופי הדברים הנדירים בין פיונגיאנג למערב.

זאת, לאחר שב־2020, ממשלו של קים ג'ונג און הפסיק לקיים יחסים עם רוב מדינות העולם שעדיין קיימו עימו קשרים. המדינה סגרה את גבולותיה על-מנת להילחם במגפת הקורונה. רוב השגרירויות הזרות בפיונגיאנג נסגרו, וצפון קוריאה דחתה הצעות מצד ארה"ב ומצד דרום קוריאה להתחיל מחדש בשיחות שלום.

בכירה במשטר

קים יו ג'ונג, ככל הנראה בת 32 (תאריך הלידה אינו ידוע), היא בכירה במשטר הצפון קוריאני. אחד מתפקידיה המרכזיים הוא לפקח על המדיניות של פיונגיאנג מול וושינגטון ומול דרום קוריאה. כמו כן, היא גם ראש מחלקת התעמולה במדינה הנשלטת בידי מפלגה אחת ומנהיג אחד.

שמה עלה לכותרות רק בשנים האחרונות, לאחר שנכחה בפגישות פנים אל פנים בין נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און. בפגישות אלה היא שימשה כיועצת לאחיה. היא חברה מלאה בשדרת הניהול הפוליטית של צפון קוריאה ונראית לעתים קרובות לצד אחיה גם באירועי מפתח.

קים יו ג'ונג הייתה לחברה הראשונה במשפחת קים השולטת בצפון קוריאה שביקרה בדרום ב־2018. בשנת 2020 היא החלה לחתום על הודעות מטעם הממשלה שביקרו את ההתעקשות של וושינגטון להביא את ארצה לפירוז גרעיני מלא.