כמומאב משלימה את המיזוג לאנקיאנו וגייסה 45.5 מיליון דולר

מניית אנקיאנו עולה בנאסד"ק 20% בעקבות ההודעה • שווי כמומאב, חברת ביוטק המפתחת תרופות למחלות המאופיינות בהצטלקות, עמד על 150 מיליון דולר, לפני הכסף

עדי מור, מנכ"לית כמומאב / צילום: דוד מוסקוביץ'
עדי מור, מנכ"לית כמומאב / צילום: דוד מוסקוביץ'

חברת הביוטק הישראלית כמומאב, המפתחת תרופות למחלות המאופיינות בהצטלקות, השלימה את המיזוג עם חברת אנקיאנו תרפיוטיקס  הנסחרת בנאסד"ק, וגייסה 45.5 מיליון דולר. מניית החברה זינקה 35% בעקבות ההודעה ועולה בשעה זו בכ-20%. שווי החברה לצורך המיזוג עמד על 150 מיליון דולר, לפני הכסף.

בסבב הגיוס של החברה השתתפו המשקיעים הקיימים, ביניהם קרן אורבימד וקרן ההשקעות במדעי החיים של היזם והמשקיע פיטר ת'יל (ממשקיעי פייסבוק ופייפאל), וכן משקיעים חדשים כגון Cormorant Asset Management ,Presight Capital, Apeiron Investment Group ומשקיעים נוספים, מוסדיים ומתמחים במדעי החיים. בנוסף למניות שהונפקו, צורפו גם אוםציות במחיר המניה, ביחס של אופציה אחת לכל מניה. לפני הגיוס הזה, גייסה החברה 35 מיליון דולר.

כמומאב מפתחת תרופות למחלות המערבות פיברוזיס - הצטלקות פתולוגית באיברים פנימיים - שאין להן כיום מענה רפואי. התרופה המובילה של כמומאב מיועדת למחלות הנדירות טרשת רב מערכתית (Systemic Sclerosis) ודלקת צלקתית ראשונית של דרכי המרה (Primary Sclerosing Cholangitis) המאופיינות בהצטלקות משמעותית בכבד, בעור ובריאות.

החברה פיתחה את המוצר שלה תחילה לטיפול בכבד שומני, תסמונת נפוצה מאוד שהיא חלק מהסינדרום המטבולי (השמנה, סוכרת, מחלות לב, לחץ דם גבוה) ואחד הגורמים המובילים להצטלקות הכבד ולסרטן כבד. אולם, בתחום הכבד השומני, השוק הענק והיעדר מוצרים קודמים, הופכים את הדרך הרגולטורית למורכבת. השנים האחרונות בתחום היו עתירות כישלונות של חברות גדולות וקטנות בתחום.

ד"ר עדי מור, יזמת ומנכ"לית החברה, מסבירה כי: "ברואד שואו לקראת ההנפקה ראינו עניין רב מהמשקיעים משום שאנחנו פונים למחלות שמהוות צורך לא פתור. יש לנו גם תוצאות ראשוניות שתומכות בהיתכנות של מנגנון הפעולה של התרופה. אנחנו מריצים היום כבר שני מחקרים קליניים שהתוצאות שלהם צפויות עד סוף השנה, ומחקר נוסף יחל ב-2021 ויסתיים ב-2022, כך שהמשקיעים מרגישים שהם מצטרפים לחברה בנקודה השינוי שלה, בנקודה בה היא עומדת להוכיח את עצמה. זה לא מאוד רחוק. לנו חשוב מאוד להגיע לנקודה הזו כשאנחנו מוכרים לשוק האמריקאי. גם אם משקיע לא נכנס להנפקה הזו, הוא ראה אותנו וידע להיכנס אם וכאשר יקרו אירועים מעניינים נוספים".

מדוע החלפתם את המוצר לכבד שומני במוצרים למחלות יתום (מחלות נדירות ללא מענה)?
"בשתי המחלות הללו אנחנו מבינים בדיוק כיצד התרופה שלנו נותנת את הפתרון. נראה כי המנגנון שתוקפת התרופה שלנו, הוא בלב הפתולוגיה של המחלות הללו, ואנחנו ממש יכולים להתערב במנגנונים שמובילים להתפרצות המחלה. מבחינת המימון, אנחנו יכולים להביא בסכום שלרשותנו את המוצר בשתי המחלות הללו עד סיום הניסוי הראשון ואולי אפילו עד סיום כל הניסויים הקליניים, משום שמחלות יתום מקבלות הקלות בתהליך הפיתוח. לעומת זאת ניסוי בכבד שומני הוא ארוך ויקר.

"אנחנו כן מתקדמים גם באינדיקציה של הכבד השומני, אבל היא בשלב השני של התוכנית האסטרטגית שלנו. למכור את הזכויות לפיתוח המוצר לתחום הזה לחברה עם יותר משאבים זו אופציה. אנחנו זוכים לעניין מחברות הפארמה בכל המוצרים שלנו, גם במוצר לכבד שומני וגם במחלות היתום".

מטעם כמומאב ייצגו ממשרד עורכי דין מיתר: עורכי הדין רונן בצלאל ושחר הדר.