חברת הפודטק Save Foods הגישה תשקיף לקראת גיוס של 14.6 מיליון דולר ומעבר למסחר בנאסד"ק

השלמת הגיוס תעביר את החברה למסחר בנאסד"ק • שווי השוק הנוכחי של החברה הוא 38 מיליון דולר

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

חברת הפודטק הישראלית Save Foods הגישה תשקיף לקראת גיוס הון צנוע של כ-14.6 מיליון דולר בנאסד"ק. על כוונת החברה לבצע גיוס פורסם לראשונה בגלובס. נכון להיום נסחרת החברה מעבר לדלפק בארה"ב (OTC), והשלמת הגיוס תעביר אותה למסחר בנאסד"ק. שווי השוק הנוכחי של סייב פודס הוא 38 מיליון דולר.

החברה מנוהלת על-ידי דן שטיבל ודוד פלח והיו"ר שלה הוא פרופ' בנעד גולדווסר. היא מתמקדת בפיתוח ושיווק של מוצרים ידידותיים לסביבה שמטרתם להאריך את חיי המדף של מוצרים טריים כמו ירקות ופירות. לפי התשקיף, הכסף שיגויס בהנפקה ישמש את החברה למחקר ופיתוח, רכישות פוטנציאליות של טכנולוגיות משלימות, רכישת ציוד מעבדה, עלויות הכרוכות ברגולציה ומסחור, מאמצי שיווק ומכירה והון חוזר. לפני ההנפקה, בקופת החברה יש יתרות מזומנים של כ-243 אלף דולר בלבד.

התוצאות הפיננסיות של סייב פודס משקפות את העובדה שמדובר בסטארט-אפ: הכנסות החברה ב-2020 הסתכמו בכ-232 אלף דולר, צמיחה של 32.1% לעומת 2019. הרווח הגולמי גדל פי 6 לכ-189 אלף דולר, אך החברה אינה רווחית וההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-1.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של 2 מיליון דולר ב-2019. הדוחות כוללים הערת עסק חי.

בעלי המניות הבולטים בחברה כיום הם אמיר עוזיאל, Pure Capital של כפיר זילברמן, Nir Ecology, Buffalo Investment, יעד שירותי ייעוץ וניהול והויור" פרופ' גולדווסר, כל אחד עם 5.3%-7.1% מהמניות.