עוד גיוס ענק ל-WIZ של אסף רפפורט: 130 מיליון דולר לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר

הגיוס מתבצע ארבעה חודשים בלבד אחרי שחברת הסייבר גייסה 100 מיליון דולר

אסף רפפורט / צילום: נתנאל טוביאס
אסף רפפורט / צילום: נתנאל טוביאס

ארבעה חודשים בלבד אחרי שגייסה 100 מיליון דולר, חברת הסייבר WIZ (וויז) של אסף רפפורט מגייסת 130 מיליון דולר נוספים. הגיוס בוצע לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר. וויז הוקמה במרץ בשנה שעברה, ארבעה חודשים בלבד לאחר פרישתו של רפפורט ממיקרוסופט.

למיקרוסופט הגיע רפפורט לאחר שב-2015 מכר לה את הסטארט-אפ "אדאלום" תמורת 320 מיליון דולר. על בסיס אדאלום הקימה מיקרוסופט את חטיבת אבטחה בענן, שרפפורט ניהל עד שפרש מהחברה בדצמבר 2019, כדי להקים את וויז במרץ בשנה שעברה.

בעת הגיוס הקודם הסביר רפפורט כי הרקע לפיתוח המוצר של החברה הוא ש"מוצרי האבטחה לענן כיום הם מורכבים ומייצרים יותר מדי התראות לצוותי האבטחה. לכן, הפלטפורמה שלנו סורקת באופן רציף את כלל סביבת הענן כולל כל סוגי המחשוב, מנתחת לעומק את מבנה הרשת וכן את הרשאות הגישה בסביבה ובונה באופן אוטומטי תמונת סיכונים כוללת לצוות האבטחה, כל זאת ללא צורך בשינוי כלשהו של הסביבה עצמה. המערכת ניתנת לפריסה בכל ענן תוך דקות ומשפרת באופן מהותי את אופן העבודה והיעילות של צוותי אבטחת המידע בענן".

בשיחה עם גלובס הסביר אז רפפורט כי "הבעיה שהבאנו - אבטחת מידע בענן - היא לא בעיה חדשה. זו בעיה שקיימת הרבה מאוד זמן. יש המון פרצות בעננים, והפתרונות שיש לארגונים היום מאוד מסורבלים, ומורכבים להתקנה ולשימוש. ואם זה לא מספיק אז הם גם לא פותרים באמת את הבעיה בסוף ורק מציפים באתראות".

רפפורט המשיך והסביר כי "עולם העננים מאוד מורכב וכולל אתגרים כמו אבטחה של תחומים כמו מכונות וירטואליות (VM), קונטיינרים וגם את עצם העובדה שארגונים משתמשים בכמה עננים. וזאת נוסף על יש בעיות שקשורות בתקשורת, ובזהויות. זה עולם מורכב שלא תמיד נמצא בשליטה של אנשי הסקיוריטי, ובנוסף הוא מאוד דינמי. טכנולוגיות חדשות נכנסות והסקיוריטי נמצא במצב של רדיפה תמידית - כל פעם יוצא פתרון אבטחה לנושא מסוים ואין ביניהן קורלציה. זה הפער משמעותי, כך שלא משנה כמה פתרונות יש, אם אין פתרון הוליסטי שבאמת מבין את הענן ונותן תמונת אבטחה מלאה של כל הטכנולוגיות בעננים השונים - זה לא באמת מצליח לפתור את הבעיה".

תחום שצומח בתקופת הקורונה

אבטחת סייבר בענן הוא אחד מענפי הסייבר הצומחים ביותר בתקופה האחרונה שנהנה מהמעבר המסיבי של ארגונים לענן, בין היתר בשל המעבר לעבודה מהבית בשל מגפת הקורונה והזינוק בצריכת שירותים דיגיטליים במגזר הצרכני והעסקי.

בכנס הסייבר של גלובס שנערך לאחורנה אמר מנכ"ל GlobalX לואיס ברוג'ה כי "ההוצאה העולמית על סייבר תגדל מ-150 מיליארד דולר בשנה שעברה, ל-200 מיליארד עד 2024 כאשר עיקר פוטנציאל הצמיחה מגיע מהעובדה שארגונים ברחבי העולם העבירו רק כשליש מתשתית המיחשוב שלהם ( IT) לענן".

כך למשל, לפני כשבוע, גייסה חברת חברת אקווה סקיוריטי 135 מיליון דולר, בסבב גיוס חמישי על-פי הערכת שווי של מעל מיליארד דולר. אקווה מפתחת טכנולוגיה להגנת סייבר לאפליקציות שרצות על ענן, בסביבות של קונטיינרים וירטואליים וסרברלס, מה שמכונה Cloud Native.

לפני כחודש וחצי רכשה חברת ראפיד7 (Rapid7) האמריקאית, תמורת כ-50 מיליון דולר את הסטארט-אפ הישראלי אלסיד (Alcide IO), המפתח פלטפורמה להגנה ושליטה על תשתיות ענן מבוססת קוברנטס (Kubernetes). ראפיד7 מפתחת פלטפורמת אבטחה וניתוח אנליטי לאבטחת סייבר והיא נסחרת לפי שווי של 4.5 מיליארד דולר בנאסד"ק.

בנובמבר בשנה שעברה הודיעה הסטארט-אפ קאטו נטוורקס על גיוס בהיקף של 130 מיליון דולר - שבעה חודשים בלבד לאחר שגייס 77 מיליון דולר. הגיוס המאוחר התבצע לפי שווי של כמיליארד דולר (לפני הכסף).

בדצמבר בשנה שעברה גייס אורקה סקיוריטי, סטארט-אפ הישראלי של שמונה יוצאי צ'ק פוינט, 55 מיליון דולר. זאת אחרי שבמאי בשנה שעברה הוא גייס 20.5 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון מקליפורניה GGV קפיטל.