בחירות 2021 | פרשנות

6 ימים לבחירות: האם נתניהו יצליח להדליק את השטח?

נתניהו מבקר בקבר רבי שמעון בר יוחאי, בימינה ממקדים את הקמפיין בפריפרייה במטרה למנוע את משתה הקולות הגדול שמתכנן נתניהו ומה אמרה ניקול ראידמן על אביגדור ליברמן • אלו האירועים הכי חשובים שקרו היום - שישה ימים לפני הבחירות

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן-הארץ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן-הארץ

מערכת הבחירות המנומנמת לא מצליחה להתרומם גם שישה ימים לפני פתיחת הקלפיות, ורושמת יום מנומנם נוסף. החריגים שעוררו עניין כאן לפניכם.

1. הבוקר מתראיינת ניקול ראידמן בחדשות הבוקר ומספקת כותרת מרכזית לגבי יו"ר ישראל ביתנו שמאשימה אותו לכאורה בלהטופוביה. ראידמן מספרת שאביגדור ליברמן לא היה מוכן לשהות יחד עם חבריה ההומואים, והערב בראיון לחדשות 12 ליברמן כמעט שאינו כופר בהאשמות. מה בדיוק היה שם ולמה ליברמן לא יוצא להגנת עצמו? כנראה שנדע רק אחרי הבחירות.

2. נתניהו מגיע לקברו של רבי שמעון בר יוחאי להדליק נר להצלחה בבחירות ומנגן היטב על הסנטימנט המסורתי של בוחריו כדי להוציא אותם מהשאננות. מוקדם יותר היום מוצב פסל ערום של נתניהו שנועד להשפיל אותו בכיכר הבימה בתל אביב - גם הוא צפוי להמריץ בוחרי ליכוד לקלפי. בדומה לכל מערכת בחירות בעבר שבה אמן מיוסר בא למחות נגד נתניהו, ובסוף שימש יופי של זרז להוצאת בוחרי הימין להצביע.

3. ימינה ממקדים קמפיין בפריפריה בהובלת ראש העיר שדרות אלון דוידי. בימים הקרובים צפויים בנט ואנשיו לערוך מספר כנסים במעוזי הליכוד כדי לשכנע מצביעים נוספים להצביע ימינה בשלב הראשון כדי למנוע מהמפלגה להתחיל את הצניחה המסורתית במנדטים סמוך ליום הבחירות, ובשלב שני אפילו לנסות להעביר מנדטים מהליכוד לימינה ולהצליח לשמור על מספר דו ספרתי של מנדטים - ובהתאם אפשרויות משופרות להרכיב ממשלה.

4. פסיקת בג"ץ נגד סגירת השמיים נותנת דחיפה נוספת לקמפיין הליכוד והציונות הדתית. בסקרים האחרונים שנערכו נראה שסמוטריץ צפוי לעבור את אחוז החסימה בוודאות גדולה יותר מאשר בעבר. כל סדר יום שמושך לכיוון המשפטי משחק לטובתו ומחזיר את הדיון לאזורי הנוחות של המפלגה. בנוסף נראה שסמוטריץ מצליח גם לגייס לא מעט קולות באזור החיוג החרדי עם קמפיין שפונה לצעירים חרדים מתחת לפני השטח. היכונו להשבעת בן גביר לכנסת ה-24.