אחרי רכישת המתחרה, פיירבלוקס מסתערת על שוק הקריפטו עם גיוס ענק

הסטארט-אפ הישראלי פיירבלוקס גייס 133 מיליון דולר לפי שווי קרוב לחד-קרן כדי לספק תשתית מאובטחת למטבעות ונכסים דיגיטליים • בשבוע שעבר הודיעה פייפאל על רכישת CURV הישראלית, המתחרה הגדולה של פיירבלוקס

הסטארט-אפ פיירבלוקס (Fireblocks), המפתח תשתית מאובטחת למטבעות ונכסים דיגיטליים, הודיע היום (ה') על גיוס 133 מיליון דולר במסגרת סבב C. בחברה לא מדווחים על השווי לפיו התבצע הגיוס, אך לדברי המנכ"ל מיכאל שאולוב, מדובר על שווי "קרוב לחד-קרן".

לאחר הסבב הגיע היקף גיוסי החברה ל-179 מיליון דולר. הגיוס הקודם של פיירבלוקס  היה של 30 מיליון דולר, עליו הכריזה בנובמבר שנה שעברה.

הגיוס הובל על+ידי הקרנות Ribbit ו-Coatue, וכלל השקעות אסטרטגיות של BNY (בנק אוף ניו יורק מלון) וסיליקון ואלי בנק. השתתפו בו משקיעים קיימים של החברה: סוויסקום ונצ'רס, גלקסי דיגיטל, סייברסטארטס, Tenaya קפיטל ו-Paradigm קפיטל.

פיירבלוקס מעסיקה 90 עובדים, 50 מהם בישראל. החברה מצהירה כי מטרתה להגיע ל-120 עובדים בישראל עד סוף 2021. פיירבלוקס מפעילה בארץ את מערך הפיתוח, תמיכה ו-Customer Success. "זאת החלטה שקיבלתי בעקבות העבודה שלי בצ'ק פוינט, כי נכון פילוסופית שמחלקות התמיכה והלקוחות יהיו קרובות להנדסה. בצ'ק פוינט עובדים במודל אחר, אבל עבורנו זה נכון לנהל את הכול מהארץ. חוץ מזה שבארץ יותר קל לעמוד על טיבם של האנשים שאתה מגייס, כי כולם מכירים את כולם. אנחנו מנהלים מיליארדים של נכסים, וחשוב לנו למצוא אנשים שיכולים לטפל בדברים רגישים", מסביר שאולוב.

פיירבלוקס היא פלטפורמה לארגונים פיננסיים המספקת תשתית מאובטחת להעברה, אחסון והנפקה של נכסים דיגיטליים בטכנולוגית בלוקצ'יין. הפלטפורמה מאפשרת לבורסות קריפטו, חברות תשלומים, בנקים, קרנות גידור, גופי אשראי חוץ-בנקאי וגופים פיננסיים אחרים לבצע באופן מאובטח העברות של מטבעות קריפטו דרך רשת פיירבלוקס ותשתית ארנק מבוססת MPC (טכנולוגיית הצפנה של חישוב רב-משתתפים בטוח). לחברה יש 230 לקוחות, וקצב ההכנסות השנתי שלה עומד על כמה עשרות מיליוני דולרים (במונחי ARR).

השוק שבו פועלת פיירבלוקס עובר שינוי גדול, לאחר שהמתחרה הגדולה, CURV (קרב) הישראלית, נרכשת על-ידי פייפאל. חברת פייפאל הודיעה על הרכישה רשמית בשבוע שעבר ותשלם קצת פחות מ-200 מיליון דולר על קרב.

"הרכישה של פייפאל מאששת שהטכנולוגיה שאנחנו ו-CURV משתמשים בה היא הכי מתקדמת בשוק, כי בטוח שפייפאל סרקו את השוק לפני שהחליטו על העסקה. הרכישה הזאת תאפשר לפייפאל להתרחב מאוד בתשלומים בקריפטו ולקדם את העולם הזה", אומר שאולוב. "בנוסף, עכשיו, אחרי הרכישה, אנחנו הופכים להיות השחקן העצמאי היחיד בשוק, ואין לנו מתחרים".

פיירבלוקס הוקמה ב-2018 על-ידי שלושה יזמים: שאולוב, שמכר בעבר את חברת Lacoon Mobile Security לצ'ק פוינט ב-100 מיליון דולר; עידן עפרת (סמנכ"ל הטכנולוגיות), ממייסדי חברת C4 Security, שנרכשה על-ידי אלביט מערכות; ופבל ברנגולץ (סגן נשיא מו"פ), שהיה סמנכ"ל פיתוח בחברת Safend שנרכשה על-ידי Wave Systems. מאז השקת הפלטפורמה ב-2019, הטכנולוגיה של פיירבלוקס אבטחה העברה של נכסי קריפטו בשווי של 400 מיליארד דולר

שאולוב מספר כי הרעיון להתמקד בתחום של אבטחה למטבעות דיגיטליים עלה בראשו בזמן שעבד בצ'ק פוינט. "אחרי שנרכשנו על-ידי צ'ק פוינט, הייתי אחראי על הגנת מובייל וענן בחברה. ב-2017 הייתה התקפה על ארבע בורסות קריפטו בדרום קוריאה, ונגנבו 200 מיליון דולר בין-לילה. מכיוון שהפריצה נעשתה דרך מכשירי סמסונג, והצוות שלנו היה המומחה הכי גדול בניתוח של מובייל, התחלנו לחקור את הפריצה. התובנות שלי מהאירוע היו שברור שהביטקוין יחליף את הצנרת הפיננסית הקיימת, ושיש בתחום בעיית אבטחה".