סלקום ואקספון מבקשות להאריך את הגישור ביניהן בעוד שבועיים

החברות החליטו לתת הזדמנות נוספת למגשר עו"ד מיקי צלרמאייר, כדי לנסות בכל זאת להגיע להבנות שיאפשרו המשך שיתוף-הפעולה ביניהן

מנכ"ל סלקום, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
מנכ"ל סלקום, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

החברות סלקום ואקספון החליטו להאריך את תהליך הגישור המתקיים ביניהן בעוד שבועיים, וזאת על-מנת לנסות ולהגיע להסכמות שיאפשרו את המשך שיתוף-הפעולה בין החברות במסגרת הרשת הסלולרית המשותפת.

לכאורה, העובדה שהחברות ביקשו להאריך את הגישור שמתקיים אצל עו"ד מיקי צלמאייר מלמדת על אופטימיות זהירה, ואולם מבדיקת הנושא לא בטוח שזו אכן תמונת המצב המדויקת והסיכויים להסכם או לכישלון הגישור שווים בשלב זה ככל הנראה.

שיתוף הרשתות בין החברות נקלע למשבר לאחר שאקספון החליטה להפסיק לשלם את חלקה במסגרת שיתוף הרשתות. בחודש נובמבר האחרון היא הגיעה למסקנה שהיא משלמת יותר מדי, וטענה להפרת ההסכם מצד סלקום בעקבות המיזוג שעשתה האחרונה עם גולן טלקום שהייתה צד להסכם איחוד הרשתות.

בהמשך פוצצה אקספון את ההסכם בהודעה רשמית, וסלקום פנתה לבית משפט כדי לחייב אותה לעמוד בהתחייבויותיה. משם העסק עבר לגישור בחסות בית המשפט וכאמור, בעוד שבועיים הצדדים יידרשו להחליט כיצד להמשיך.

נזכיר כי ועדת התדרים במשרד התקשורת דורשת מאקספון הבהרות בנוגע לכוונותיה בעקבות זכייתה במכרז הדור החמישי. החברה זכתה בתדרים במסגרת הצעה משותפת שהגישה ביחד עם סלקום אך היא לא מימשה את הזכייה עד כה.

כדי לממש אותו היא חייבת להפקיד 6 מיליון שקל בערבות, ולכן להמשך השותפות עם סלקום או להפסקתה, תהיה השפעה על האם אקספון תממש את זכייתה ברישיון ובאיזה מתכונת היא תמשיך לפעול בשוק הסלולר.