הצוללת | פודקאסט

השלב הבא במאבק האקלימי: "ניאלץ לסכן את גופנו"

הספר שקראה לראשונה על גרטה טונברג והוציא אותה משלוותההמעצרים שלא מפחידים אותה בדרך להגשמת המטרות שלה ומה נשים צריכות לעשות בכדי להפוך את העולם למקום טוב יותר • בגיל 83 ג'יין פונדה חדורת מטרה מתמיד, וכבר לא דופקת חשבון לאף אחד • האזינו

מפגנים במחאת האקלים / צילום: שני אשכנזי, גלובס
מפגנים במחאת האקלים / צילום: שני אשכנזי, גלובס

ג'יין פונדה, השחקנית האמריקאית הותיקה שעשתה קריירה מפוארת בהוליווד, וממשיכה עדיין לככב על המסכים גם היום, בגיל 83, לא נחה לרגע. לאורך השנים, לצד הקריירה הקולנועית שלה היא הייתה גם אקטיביסטית בולטת שפועלת ממש בחירוף נפש כדי לקדם את הערכים שהיא אמינה בהם, כמו שלום ופמניזם. בשנים האחרונות היא מקדישה את חיה למאבק במשבר האקלים, כשבכל יום שישי היא מארגנת הפגנת מחאה מול גבעת הקפיטול, ואף נעצרה מספר פעמים. 

ג'יין פונדה / צילום: Reuters, John Russo
 ג'יין פונדה / צילום: Reuters, John Russo

בפרק מיוחד של פודקאסט הצוללת הילה ויסברג מארחת את שני אשכנזי, כתבת הקיימות והאקלים של גלובס, שראיינה השבוע יחד מו"ל גלובס אלונה בראון את פונדה ב'כנס הנשים המשפיעות של גלובס' . למה היא מעידה על עצמה שרק בגיל 60 התחילה לפתח את הנרטיב שלה. מדוע דווקא נשים יגרמו לא רק למהפכה הפמיניסטית להתממש, אלא גם למאבק כנגד משבר האקלים להשיג את יעדיו. וגם: גרטה טונברג בת ה-16 הצליחה להפוך אותה ממרום גילה ללוחמת אקלים.