בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; מניות הבנקים רשמו ירידות

סגירה צורמת אמש בבורסות ארה"ב, כאשר מדד הנאסד"ק צנח ב-3% ביום הגרוע מזה שלושה שבועות • בורסות אסיה ננעלו בירידות חדות על רקע השיחות הדיפלומטיות בין ארה"ב לסין שהתחילו בהעלבות הדדיות; בורסות אירופה ננעלו בירידות

אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP
אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

22:00

בורסות וול סטריט ננעלו במגמה מעורבת: הדאו נשאר בטריטוריה שלילית וירד ב-0.7%, הנאסד"ק עלה ב-0.7%, וה-SַP 500 ננעל בירידה קלה, מובל על ידי JPMorgan שירדה ב-2.25% ו-ויזה שרשמה ירידות של 6.2%.

מניות הבנקים רשמו ירידות היום. Wells Fargo ירדה גם היא ביותר מ-3%, גולדמן זאקס ירד ב-1.5%. בנק אוף אמריקה ירד גם הוא ב-3%.

20:15

בעוד הדאו נשאר בטריטוריה שלילית ויורד ב-0.4%, הנאסד"ק וה-SַP 500 רושמים עליות של 0.7% ו-0.1%, בהתאמה.

בורסות אירופה ננעלו בירידות, כשבורסת לונדון, פריז וגרמניה ננעלו בירידות של 1%, בורסת איטליה ננעלה בירידות של 0.6%.

בשעה האחרונה דווח על תקלה עולמית נרחבת בוואטסאפ, אינסטגרם ופייסבוק מסנג'ר. משתמשים רבים ברחבי העולם דיווחו כי אינם מצליחים לשלוח או לקבל הודעות באפליקצייה המסרים הפופולרית.

גם באינסטגרם נרשמה תקלה נרחבת: משתמשים בעולם דיווחו כי אינם מצליחים להתחבר לאפליקציית שיתוף התמונות או להיכנס לאתר הדסקטופ שלה. בפייסבוק מסנג'ר לא הצליחו המשתמשים לשלוח הודעות.

חצי שעה לאחר תחילת הדיווחים האפליקציות שבו לפעול באופן סדיר. מניית פייסבוק עולה בשעה זו בכ-3.7%. טוויטר יורדת בכ-0.3%.

17:10

הדאו מאבד 340 נקודות או 0.7% בשעה זו לאחר פתיחה צורמת, מדד ה-SַP 500 יורד בכ-0.2%, הנאסד"ק מתאושש מהירידות שרשם אמש ועולה בשעה זו ב-0.5%.

מדד הבנקים יורד בהובלת JPMorgan ו-Wells Fargo שיורדים שניהם בלמעלה מ-3%, גולדמן זאקס יורד ב-1.5%, בנק אוף אמריקה יורד גם הוא ב-3%.

15:45

בורסות וול סטריט נפתחו ביומו האחרון של שבוע המסחר בירידות, כאשר אמש נרשמה סגירה צורמת בבורסות ארה"ב. הפחד חזר לשווקים נוכח עליית התשואות ולמרות אי שינוי מדינות הפד מוקדם יותר השבוע בהודעת הריבית.

מדד הנאסד"ק שומר על יציבות עם פתיחת המסחר. מדד S&P יורד בכ-0.4%, הדאו רושם ירידות של כ-0.8%.

מדד הנאסד"ק צנח אתמול עם סיום המסחר ב-3% ביום הגרוע מזה שלושה שבועות. מדד S&P איבד 1.5% ובכך נסוג מהשיא. הנפט צלל בכ-8% ביום הגרוע מאז ספטמבר אל מתחת ל-60 דולר לחבית.

בהודעתו מסר הפד כי הוא צופה עלייה בקצב האינפלציה ובקצב הצמיחה בארה"ב השנה. למרות שיותר מחברי "ועדת השווקים הפתוחים" של הפד ציינו כי הם מעריכים שהפד יתחיל להעלות את הריבית ב-2022, עדיין מרבית חברי הוועדה העריכו כי הריבית תישאר אפסית עד 2023.

כעת מעריכים בפד כי שיעור האבטלה בארה"ב יירד לכ-4.5% עד לסוף השנה ושיעור האינפלציה השנתי יעמוד על 2.2%. לפני כ-3 חודשים העריכו חברי הפד כי שיעור האבטלה בארה"ב יעמוד על כ-5% בסוף השנה ושיעור האינפלציה השנתי יעמוד על כ-2% עד 2023.

13:30

הירידות באירופה מתמתנות: בורסות בריטניה יורדת ב-0.6%, גרמניה ב-0.3% וצרפת ב-0.4%. החוזים העתידיים על וול סטריט בשלב זה מנבאים עליות: הנאסד"ק עולה ב-0.4%, והחוזים על ה-S&P והדאו ג'ונס יציבים.

12:20

הירידות ממשיכות באירופה, ובבריטניה מחריפות ומגיעות ל-1%.

10:20

בורסות אירופה ממשיכות את הירידות שהתחילו בוול סטריט: הפוטסי יורד ב-0.9%, הקאק ב-0.74%, ודאקס ב-0.58%.  

09:20

בורסות אסיה העמיקו את הירידות לקראת נעילתן: בורסת יפן נסגרה ב-1.41%, ובורסות שנחאי ושנזן מאבדות 1.69% ו-2.64% (בהתאמה). בורסת הונג קונג ממשיכה להיסחר בירידות של 2% בשעה זו. 

07:20

ירידות חדות בבורסות אסיה ממשיכות את היום הצורם שהיה אמש בוול סטריט: הניקיי מאבד 1.25%, בורסות שנחאי ושנזן מאבדות 1.6% ו-1.8% (בהתאמה), ובורסת הונג קונג יורדת ב-1.78%. הירידות מתבצעות גם על רקע השיחות הדיפלומטיות בין ארה"ב לסין שהתחילו בהעלבות הדדיות, לאחר שארה"ב טענה כי האופן שבה סין מתנהלת בהונג קונג, שינג'יאנג וטאיוואן הם עניינים בינלאומיים ולא פנימיים עבור סין - הערה שהדיפלומטים הסיניים תפסו באופן החמור ביותר. 

הדולר השיב את רוב הירידות שספג לאחר החלטת הפד ביום רביעי. 

מדד הנאסד"ק צנח אמש ב-3% ביום הגרוע מזה שלושה שבועות. מדד S&P איבד 1.5% ובכך נסוג מהשיא. הנפט צלל בכ-8% ביום הגרוע מאז ספטמבר אל מתחת ל-60 דולר לחבית. מניות הטכנולוגיה הובילו את הירידות בוול סטריט, כאשר הפחד חזר לשווקים נוכח עליית התשואות ולמרות אי שינוי מדינות הפד אתמול בהודעת הריבית.

היום צפויים להימסר הנתונים על המכירות הקמעונאיות בקנדה, שהאנליסטים צופים להם ירידה של כ-2.6%.