איש הטלוויזיה לשעבר קובי מרנקו יימזג חברת אוטו-טק ל-SPAC לפי שווי של כ-600 מיליון דולר

ארבה רובוטיקס שיזמו מרנקו ושותפיו פיתחה חיישן רדאר בארבעה ממדים לשוק הרכב האוטונומי • בין המשקיעם בחברה: איל וולדמן ופלטפורמת ההשקעות iAngels של מור אסיא ושלי הוד מויאל

סטארט-אפ ישראלי נוסף הודיע על מיזוג עם חברת SPAC, ויחסית למיזוגים הקודמים שהיו בשוויים של מיליארדי דולרים, הפעם מדובר על מיזוג בשווי צנוע יותר. חברת ארבה רובוטיקס (Arbe Robotics) מת"א, שפיתחה חיישן רדאר בארבעה ממדים לשוק הרכב האוטונומי, תתמזג עם Industrial Tech Acquisitions לפי שווי חברה (Enterprise Value) של 573 מיליון דולר. המיזוג יכלול הזרמת הון של 176 מיליון דולר לחברה - 76 מיליון דולר מכספי ה -SPAC ו-100 מיליון דולר במסגרת הנפקה פרטית, שבין המשקיעים בה גם איל וולדמן, שהקים וניהל את מלאנוקס. 

ארבה הוקמה ב-2015 על-ידי קובי מרנקו המכהן כמנכ"ל, ד"ר נועם ארקינד - מנהל הטכנולוגיות הראשי, ועוז פיקסמן, מנהל התפעול הראשי. מרנקו ניהל בעבר את חברת התוכן הסלולרי לוגיה, הקים וניהל את Taya Ventures, שימש כסמנכ"ל כספים בחברת החדשות של ערוץ 10 והיה כתב לענייני ביטחון בחברת החדשות של ערוץ 2 .

לפי נתוני IVC, החברה גייסה עד כה 54.5 מיליון דולר ב-5 סבבי גיוס, ובין המשקיעים בה נמצאים ופלטפורמת ההשקעות  iAngels של מור אסיא ושלי הוד מויאל (המחזיקה לפי הערכות ב-15% מהמניות), Catalyst CEL, OurCrowd ו-O.G. Tech של אייל עופר. ה-SPAC אליו היא מתמזגת גייס בשנה שעברה 75 מיליון דולר, במטרה למצוא דווקא חברות בצפון אמריקה, מתחומי האנרגיה, ה -IoT והענן.

הרדארים של הדור הבא - על בסיס הטכנולוגיה של ארבה  

ארבה - חברת אוטו-טק רביעית מישראל הנמצאת בהליכי מיזוג ל-SPAC ( לאחר אינוויז, אוטונומו ו -REE) צופה צמיחה חדה בהכנסות בשנים הקרובות: מהכנסות צפויות של 8 מיליון דולר בלבד ב-2021 עד ל-312 מיליון דולר ב-2025. במקביל, יגדל הרווח הגולמי בתקופה זו מ-6 מיליון דולר ל-209 מיליון דולר .

ה -EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) צפוי להישאר שלילי עד 2022 ולהפוך לחיובי ב-2023: ב-2021 הוא יהיה שלילי בסך 20 מיליון דולר וב-2025 יהיה חיובי בסך 131 מיליון דולר. גם התזרים החופשי יהיה שלילי בשנתיים הקרובות ואז יהפוך לחיובי, כאשר הצפי הוא לתזרים חופשי שלילי של 21 מיליון דולר ב-2021 ולתזרים חיובי של 130 מיליון דולר ב-2025. לפי דיווחיה, יצרניות גדולות מתכננות כיום את הרדארים של הדור הבא שלהן על בסיס הטכנולוגיה שלה .

לדברי מרנקו, המיזוג יאפשר לחברה להפוך את החזון למציאות. "אנו נרגשים מאוד מההזדמנות לשתף פעולה עם Industrial Tech Acquisitions ומצפים שהניסיון הרב שלהם בחברות עם טכנולוגיות משבשות יסייע לנו להוביל לפריצת דרך טכנולוגית בשוק".