הדירקטורית ביקרה את הממונה, ורשות שוק ההון בוחנת את מימון עוה"ד מטעמה

העימות בין רונית בודו לרשות שוק ההון עולה מדרגה: לאחר שהדירקטורית הבלתי תלויה במגדל ביטוח יצאה נגד הממונה על שוק ההון, הרשות בוחנת האם הייצוג המשפטי שקיבלה מומן על ידי מגדל

משה ברקת - ממונה על שוק ההון / צילום: רפי קוץ
משה ברקת - ממונה על שוק ההון / צילום: רפי קוץ

מחריף העימות בין הדירקטורית הבלתי תלויה במגדל ביטוח  רונית בודו, לבין רשות שוק ההון בראשות הממונה משה ברקת. לאחר שהדירקטורית במגדל ביטוח יצאה נגד הממונה, רשות שוק ההון בוחנת האם הייצוג המשפטי שקיבלה מומן על ידי מגדל.

מוקדם יותר היום (א') חשפנו בגלובס את המכתב שנשלח לרשות מטעם בודו, על ידי עורכי הדין בעז בן צור וחגי הלוי ממשרד עוה"ד בן צור ושות' ובו נטען כי היא תושאלה לאחרונה במשרדי הרשות כחלק מ"מסע רדיפה" נגדה, המסתמך על "טענות חסרות יסוד במציאות".

עתה מתברר כי הממונה בוחן האם מגדל היא שנושאת בעלות מימון הייצוג המשפטי לבודו, ואם כן, על סמך איזו החלטה.  מטעם מגדל, בודו והרשות לא התקבלה תגובה.

במכתב ששלחה היום רשות שוק ההון לחברת מגדל, בעניין "מימון ייצוג על ידי עורכי דין חיצוניים", ו"בשים לב לייצוגה של רונית בודו על ידי עורך דין בפניותיה לרשות שוק ההון" נדרשת החברה להשיב לרגולטור עד יום רביעי הקרוב, "האם עלות העסקת עורך הדין ממומן על ידי מגדל, במישרין או בעקיפין".

עוד דורשת הרשות, כי ככל שמגדל נושאת בדרך כלשהי בעלות הייצוג המשפטי של בודו בסוגיה הנוכחית, הרי שעליה לפרט "מכוח איזו הוראה בנוהל הדירקטוריון, או כל מסמך אחר של החברה, נעשה התשלום כאמור".

כמו כן, ככל שהתשלום אושר על ידי הדירקטוריון או גוף אחר בחברה, הרשות דורשת לקבל לידיה את ההחלטה האמורה.

מוקדם יותר היום כתבנו כי למרות פנייתה של בודו, שמטעמה הובהר כי לא תהסס לפתוח בהליכים משפטיים נגד הרשות, הרי שבסביבת רשות שוק ההון לא מתכוונים לסגת, ורואים בהתנהלות בודו ככזו שחובה לבחון האם היא עומדת בדרישות מדירקטור בלתי תלוי.

עימותי לוויין לעימות בצמרת מגדל

העימות הנוכחי הוא המשך לעימות קודם בין בודו לבין הרשות והעומד בראשה, ושניהם הם לוויינים לעימותים בצמרת מגדל, אשר הביאו לפרישה מוקדמת של שני היו"רים האחרונים של מגדל ביטוח.

העימות האחרון הוכרע לאחרונה כאשר דירקטוריון מגדל ביטוח החליט להיפרד מהיו"ר מוטי רוזן זמן קצר בלבד לאחר כניסתו לתפקיד. זאת חודשים אחדים לאחר שגם היו"ר הקודם, ניר גלעד, הוזז מתפקידו בתום עימות חריף עם דירקטוריון מגדל בראשות בעל השליטה, שלמה אליהו.

הרקע להדחתו של רוזן (שתנאי הפרישה שלו טרם סוכמו ויש ויכוח עז לגביהם) היה עימות מול מנכ"ל החברה רן עוז, כשהשניים לא הסכימו לעבוד יחד והטיחו זה בזה האשמות חריפות. 

ככל הידוע רשות שוק ההון בוחנת האם בודו מתואמת עם בעל השליטה בקבוצת מגדל, אליהו, בעוד שהיא מכחישה זאת מכל וכל. במסגרת זו פירטנו מוקדם יותר היום כי באי כוחה של בודו כתבו לרשות כי "מרשתנו לא תשלים עם המשך מסע הרדיפה של הרשות, הפוגע בשמה הטוב, והיא תנקוט בכל האמצעים המשפטיים העומדים לה על פי דין להפסקת מסע זה".

נזכיר כי אשתקד התנגשו בודו והממונה ברקת והרשות עצמה, כאשר במסגרת טיוטת דוח ביקורת שנעשה אשתקד יצאו האחרונים נגד התנהלותה של בודו, בין היתר. כבר אז טענה בודו כי הטענות נגדה נעשו תוך "התנהלות פסולה ושערורייתית" של הרשות, והיא אף עתרה לביהמ"ש נגד הרשות. בסופו של דבר לא הוצא דוח ביקורת סופי של הרשות, כחלק מהבנות עם מגדל ובעל השליטה אליהו, והטיוטה נגנזה.