קבוצת 'מספנות ישראל' מקימה מפעל לייצור קירות ומוצרי גבס בעלות 140 מיליון שקלים

מדובר בצעד נוסף של החברה המערער על הדומיננטיות של השחקניות הוותיקות בתחום - החברות אורבונד וטמבור • המפעל החדש יעסיק כ-100 עובדים וצפוי להתחיל לפעול כבר בשנת 2023

שלומי פוגל, אסי שמלצר וסמי קצב / צילום: דניאל צרסקי
שלומי פוגל, אסי שמלצר וסמי קצב / צילום: דניאל צרסקי

קבוצת "מספנות ישראל" שבבעלות שלומי פוגל, משפחת שמלצר וסמי קצב, הודיעה היום שתקים מפעל לייצור קירות ומוצרי גבס. מדובר בצעד נוסף של החברה המערער על הדומיננטיות של השחקניות הוותיקות בתחום. היקף ההשקעה בתחום הפעילות החדש יעמוד על סך של כ-140 מיליון שקלים.

חברת מספנות ישראל, שהוקמה ב-1959 כחברה ממשלתית והופרטה באמצע שנות ה-90, ממוקמת בחלקו המזרחי של נמל הקישון בחיפה על שטח של 335 דונם שנחכר מחברת נמלי ישראל. חברת סימנט הוקמה ב-2016, למטרת יבוא מלט מחו"ל. לשם כך החברה הקימה בשטחה מסוף מלט, מפעל אריזה אוטומטי ורכשה אוניות מלט יעודיות.

על פי הדיווח הבוקר, בכוונת תעשיות מספנות ישראל לנצל את היתרונות הלוגיסטיים שיש לה כדי להקים גם מפעל לייצור מוצרי גבס ולוחות גבס. המפעל החדש יעסיק כ-100 עובדים וצפוי להתחיל לפעול כבר בשנת 2023.

תחום מוצרי הגמר בגבס כולל לוחות גבס, מערכות שלד פלדה וטיח גבס. השחקניות הוותיקות בשוק הן החברות אורבונד וטמבור. היקף השוק הוא בסביבות מיליארד שקלים בשנה.

אייל הכט, מנכ"ל חברת סימנט, שהקים בשנת 2008 את מפעל הגבס של טמבור, מאמין בפוטנציאל של מפעל נוסף בשוק הבנייה של חומרי הגמר בישראל: "כשהקמנו את טמבור גבס נאמד היקף השוק של לוחות הגבס בישראל ב-14 מיליון מ"ר לשנה. גם אז אמרו שאין הצדקה לעוד שחקן בתחום לוחות הגבס. כיום, בשנת 2020, השוק מגיע ל-34 מיליון מ"ר. ב-2007 גודל השוק של טיח הגבס היה 40,000 טון בשנה. ב-2020 הגיע גודל שוק טיח הגבס ל-220,000 טון. אנחנו מעריכים שבעשור הקרוב, השוק יצמח".