בחירות 2021 | סיקור שוטף

התנפלות על הקניונים? הנתונים המפתיעים של הרכישות בכרטיסי אשראי

יום השבתון לרגל הבחירות בשילוב מזג האוויר החמים מושכים את המצביעים החוצה: מרכזי הקניות, בתי הקפה והמסעדות וגם חופי הים עמוסים • עם זאת, לפני נתוני שב"א, הוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי נמוכות ב-5.2% מיום הבחירות הקודם

קונים ביום הבחירות בביג פרדס חנה / צילום: ביג מרכזי קניות
קונים ביום הבחירות בביג פרדס חנה / צילום: ביג מרכזי קניות

18:35

בדומה לנתוני ההצבעה הנמוכים לשעה, זו גם נתוני הקניות לא גבוהים:

בין השעות 9:00 עד 18:00 הוציאו הישראלים סכום של 1.09 מיליארד שקל בכרטיסי אשראי. הסכום הזה משקף ירידה של 5.2% לעומת יום הבחירות הקודם, שהתקיים ב-2 מרץ 2020. כך עולה מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים). לשם השוואה בבחירות הקודמות בשעות הללו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בהיקף של 1.15 מיליארד שקל.

הדקה הכי עמוסה עד כה במהלך יום הבחירות היתה14:11, שבה נרשמו במערכות שב"א הוצאות בהיקף של 2.72 מיליון שקל.

16:40

העומס של הציבור המרכזי הקניות היתרגם להוצאה נמוכה יותר ביחס לבחירות הקודמות. לפי נתוני חברת שב״א (שירותי בנק אוטומטיים), בין השעות 9:00 עד 15:00 הוציאו הישראלים סכום של 732.4 מיליון שקל בכרטיסי אשראי. הסכום הזה משקף ירידה של 7.6% לעומת יום הבחירות הקודם במרץ 2020. ביום הבחירות לכנסת ה-23 נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בהיקף של 792 מיליון שקל באותן השעות.

הדקה הכי עמוסה עד כה במהלך היום הייתה 14:11, שבה נרשמו במערכות שב״א הוצאות בהיקף של 2.72 מיליון שקל.

12:45

המונים מנצלים את יום השבתון: מרכזי הקניות עמוסים, בתי הקפה והמסעדות וגם חופי הים מושכים את הציבור במזג האוויר הקיצי.

ביג מרכזי קניות מדווחים על תנועה ערה של קונים כבר משעות הבוקר. כבר בחלוף שעות ספורות מדווחים כי על פי הפדיונות ניתן לראות בשעה זו גידול של כ-50% לפחות ביחס ליום רגיל.

שרונה מרקט בתל אביב - מלא במבקרים / צילום: ביג מרכזי קניות
 שרונה מרקט בתל אביב - מלא במבקרים / צילום: ביג מרכזי קניות

בחוף הים בתל אביב פגשנו את ישי וענת, תושבי רמת גן שהגיעו ללגום בירה קרה בחוף לפני שיעברו בקלפי. במסעדת החומוס אל קלחה ביפו, תוהה עובד המקום מול לקוחות ״מי זה מרצ״ אחרי שנשאלו על ידו למי הצביעו. ״אנשים טובים״, משיבים לו הלקוחות. השיח מסתכם בכך שזה מה שחשוב, להצביע לאנשים טובים.

קונים ביום הבחירות בביג אילת / צילום: ביג מרכזי קניות
 קונים ביום הבחירות בביג אילת / צילום: ביג מרכזי קניות

רחובות תל אביב, חרף מזג האוויר החם, מתמלאים באנשים. עומסי התנועה בכבישים חורגים מהשגרה.

שוק לוינסקי בתל אביב מלא מבקרים / צילום: מיכל רז חיימוביץ
 שוק לוינסקי בתל אביב מלא מבקרים / צילום: מיכל רז חיימוביץ

בקניון שבעת הכוכבים מדווחים על זינוק של 200% במספר המבקרים מאז שעות הבוקר. אורי אבל, מנכ"ל הקניון, מסר כי ״החנויות מדווחות על ממוצע קנייה גבוה מאוד בהשוואה לימי בחירות מהעבר. לשמחתנו גם מתחם ההסעדה שלנו שב לפעילות עם אפשרות ישיבה בהצגת דרכון ירוק, כך שגם עסקי המזון בקניון חוזרים ליהנות מהיקף מכירות משמעותי לאחר תקופה ממושכת של פעילות מוגבלת".

דותן שלום, מנכ"ל קניון שער הצפון: "נתוני התנועה והעסקאות שבוצעו עד כה תואמים להערכות המוקדמות, אנו חווים עלייה במבקרים של למעלה מפי 2.5 מאשר ביום רגיל נכון לעכשיו".

ניצן אריאל, מנכ"ל קניון עיר ימים, מעריך כי ממוצע העסקאות ישבור שיאים גם ביחס לימי בחירות קודמים.

בעופר בילו סנטר אאוטלט מדווחים כי מהשעה 08:00 בבוקר הגיע קהל לשמור מקום חנייה. לפי דיווחי מרכז הקניות "מהשעה 9 החניונים היו מלאים, ועד כה הגיעו פי 2 ממבקרים לעומת שבת שעברה. המתחם נערך מראש עם סדרנים, מנקים ואנשי אבטחה. תגברו מראש עובדים לשמירה על הנחיות התו הירוק. החנויות העמיקו מבצעים עם ציפייה למחזורים גדולים".