קרן פימי השלימה את רכישת השליטה באמת מחשוב תמורת 443 מיליון שקל; ח"כ לשעבר עפר שלח מצטרף כדירקטור

מדובר בעסקה הגדולה ביותר בשוק שירותי ה-IT הישראלי בשנים האחרונות • לחברה מצטרף כדירקטור חבר הכנסת לשעבר עפר שלח

עפר שלח. מצטרף כדירקטור / צילום: שלומי יוסף
עפר שלח. מצטרף כדירקטור / צילום: שלומי יוסף

הושלמה העסקה למכירת מניות השליטה בחברת אמת מחשוב  לידי קרן פימי בתמורה ל-443 מיליון שקל ולפי שווי של כ-720 מיליון שקל לאמת מחשוב - העסקה הגדולה ביותר בשוק שירותי ה-IT הישראלי בשנים האחרונות.

קרן פימי, בראשותו של ישי דוידי, הודיעה לפני חודשיים על רכישת מניות מייסדי אמת מחשוב וחלק ממניותיו של המנכ"ל. מחיר המניה בעסקה עמד על כ-16.25 שקל, שביום הדיווח על העסקה היווה הנחה של 10% על מחיר השוק. מאז זינק מחיר המניה, וכיום היא נסחרת במחיר גבוה ב-41% ממחיר העסקה, 22.85 שקל, המשקף לחברה שווי של כמיליארד שקל.

קרן פימי רכשה את המניות מידי שרגא שחק, שרה שחק, יעקב ולטר, יגאל שפר וראובן שריפט, ובמקביל רכשה מהמנכ"ל יואב וינברג את החזקותיו בחברה, למעט 440 אלף מניות שנותרו לו. וינברג חתם עם פימי על הסכם לפיו יחבור לשותפות ברכישת גרעין השליטה בחברה, והוא יעניק לקרן לעשות כל פעולה במניותיו. בכפוף לתנאים מסוימים התלויים במחיר המניה, וינברג יהיה זכאי לקבל סכום של עד 10 מיליון שקל.

בעקבות השלמת העסקה התפטרו המוכרים מדירקטוריון החברה, ומונו דירקטורים חדשים מטעם פימי - בהם גילון בק, שותף בכיר בקרן; וכן עפר שלח, שהיה עד לאחרונה חבר כנסת.

בשנים האחרונות בוצעו עסקאות מיזוגים ורכישות רבות בתעשיית ה-IT המקומית, ובין היתר לאחרונה הושלמה רכישת טלדור על-ידי וואן טכנולוגיות, בעסקה של 250 מיליון שקל.