אוניית משא בבעלות אודי אנג'ל נפגעה מפיצוץ בסמוך לחופי הודו

לפי הערכות מדובר בפגיעה מכוונת מצד גורמים פרו איראניים • הספינה שנושאת דגל זר היא בבעלות חברת XT, שבשליטת איש העסקים אודי אנג'ל ושותפים סיניים

אודי אנג'ל / צילום: By Yoav Almog (יואב אלמוג), CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=78944001
אודי אנג'ל / צילום: By Yoav Almog (יואב אלמוג), CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=78944001

פעם שנייה בתוך חודש: פיצוץ באוניית משא בבעלות ישראלית. לפנות בוקר (04:30 שעון ישראל) התרחש פיצוץ בדופן אוניית משא שנושאת מכולות סמוך לחופי הודו, בים הערבי. נכון לעכשיו לא ברור מה מקור הפיצוץ, אך לפי הערכות מדובר בפיגוע מכוון, כשההערכות ראשוניות קושרות את האירוע לגורמים פרו איראניים. האנייה היא בבעלות חברת XT שבשליטת איש העסקים הישראלי אודי אנג'ל. לגלובס אף נודע כי חלק מהבעלות בספינה היא של גורמים סיניים.

למרות הפיצוץ, ככל הידוע לאנייה לא נגרם נזק מהותי. גורמים שקשורים לחברה שמחזיקה באנייה אישרו את הפרטים, ומסרו כי אכן מדובר בפגיעה שלא משביתה את פעילות האנייה ולכן היא תמשיך במסלול שלה כמתוכנן לכיוון הודו.

בחודש שעבר נפגעה אוניית המשא "הליוס ריי", שבבעלותו של איש העסקים רמי אונגר, בעת ששייטה במפרץ עומאן. לפי דיווחים בכל תקשורת זרים בדופו הספינה שהובילה כלי רכב לסינגפור נפערו שני חורים, והיא פנתה לנמל בדובאי כדי לתקן את הנזקים. בדיווח לסוכנות הידיעות "רויטרס" מסר גורם אמריקאי כי הפיצוץ התרחש מעל לקו המים.