רטט נגד עצירות: Vibrant גייסה 7.5 מיליון דולר בהובלת קרן Unorthodox Ventures האמריקאית

הגלולה של Vibrant נבלעת בעת הצורך ויוצרת גירוי מכאני פנימי • הטיפול נמצא בניסויים קליניים מול ה-FDA, והחברה מעריכה כי הניסוי הנוכחי שהיא עורכת יהיה האחרון לפני שיווק • עם סגירת הגיוס, יצטרף למועצת המנהלים של Vibrant היזם והבעלים של Unorthodox Ventures

האפליקציה באמצעותה מפעילים את הגלולה המכאנית נגד עצירות  של חברת Vibrant / צילום: Vibrant
האפליקציה באמצעותה מפעילים את הגלולה המכאנית נגד עצירות של חברת Vibrant / צילום: Vibrant

חברת Vibrant, שפיתחה גלולה מכאנית רוטטת נגד עצירות, הודיעה על גיוס של 7.5 מיליון דולר בהובלת קרן הון הסיכון האמריקאית Unorthodox Ventures. עד היום גייסה החברה 25 מיליון דולר, בין היתר מקרן סקויה.

גלולה מכאנית רוטטת נגד עצירות  של חבר   Vibrant / צילום: חברת Vibrant
 גלולה מכאנית רוטטת נגד עצירות של חבר Vibrant / צילום: חברת Vibrant

לדברי ליאור בן צור, מנכ"ל החברה, כ-15% מהאוכלוסיה סובלים מעצירות כרונית. חלקם יכולים להקל על הבעיה באמצעות שימוש בסיבים תזונתיים או בטיפול תרופתי מעבר לדלפק, אולם עבור חלקם המוצרים הללו לא עוזרים והפתרון הוא בדרך כלל תרופות מרשם שיש להן תופעות לוואי לא נעימות, בין היתר התוצאה ההפוכה של פעילות מעיים בלתי נשלטת. בעבר פותחה חגורה אשר מעניקה מסאז' קבוע לאזור הבטן עבור הסובלים מעצירות אבל היא לא הצליחה בשוק, כנראה בגלל אי נוחות השימוש. בכל זאת היא הראתה כי גישה כזו יכולה להיות יעילה.

הגלולה של Vibrant נבלעת בעת הצורך ויוצרת גירוי מכאני פנימי, אשר מגרה את המעי להתכווצות אשר לדברי החברה היא עדינה ואין בה אי נוחות רבה. בכתבה קודמת הסבירו מייסדי החברה, ד"ר ירון לב ורוני שבת שהקימו אותה ב-2007, כי לא פשוט להגיע לגירוי כזה שיהיה אפקטיבי אבל לא עוצמתי מידי. התוצאה, לדברי החברה, היא פתרון לא תרופתי, לשימוש על פי הצורך, שמדמה את הפעולה הטבעית של המעי וההרגשה הפיזית שלו נסבלת.

הטיפול נמצא בניסויים קליניים מול ה-FDA, והחברה מעריכה כי הניסוי הנוכחי שהיא עורכת יהיה האחרון לפני שיווק. בניסויים קודמים שערכה החברה נמצא המוצר נסבל היטב ובעל יעילות משמעותית.

את הסבב הובילה כאמור Unorthodox Ventures, אשר משקיעה במנגנון מיוחד המשלב השקעה פיננסית יחד עם שירותים נלווים. הקרן מעסיקה צוות מומחים במגוון תחומים כגון הנדסה, שיווק, לוגיסטיקה ושרות לקוחות, על מנת לאפשר ליזמים מינוף יעיל של חברותיהם לשוק העולמי, בדגש על ארה"ב. הקרן הוקמה ב-2017.

עם סגירת הגיוס, יצטרף למועצת המנהלים של Vibrant היזם והבעלים של Unorthodox Ventures, קארי סמית. ההשקעה ב-Vibrant היא ההשקעה השנייה של הקרן בחברה ישראלית. ההשקעה הקודמת היתה בחברת Lumen העוסקת במדידת ושיפור מטבוליזם. הנציגות הישראלית והאירופאית של הקרן מנוהלת על ידי יחיאל לנצקרון, העוסק באיתור הזדמנויות להשקעות נוספות עבור הקרן, שמרכז פעילותה באוסטין, טקסס.

''בקרן ההשקעות אנו מחפשים חברות שבאות עם רעיונות 'מחוץ לקופסה', ללוות אותן להגיע לרווחיות ולגידול מואץ'', מציין סמית. "Vibrant פיתחה טיפול שאינו תרופתי, שאינו דומה לשום פתרון אחר, ואנו מצפים ללוות את החברה בקידומה בארה"ב ולהביא מזור לחולים רבים שסובלים מעצירות זמן רב וללא שיפור באופק".

יו'"ר מועצת המנהלים של Vibrant הוא יואב שקד, שותף בקרן סקויה, שהשקיעה בכל ארבעת סבבי הגיוס של החברה.