ריבלין: סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות - ביום שני הבא בשידור חי

בתוך כך, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, פנה היום ללפיד, לבנט ולסער וקרא להם לקיים בדחיפות פגישה מרובעת בכדי לפתור את הפלונטר הפוליטי ולמצוא את הדרך להחליף את נתניהו • שלושת ראשי סיעות הרשימה המשותפת נפגשו בצהריים אך טרם הגיעו להסכמות

נשיא המדינה ראובן ריבלין / צילום: איל יצהר
נשיא המדינה ראובן ריבלין / צילום: איל יצהר

מנכ״ל בית הנשיא, הראל טובי, שיגר היום (ב') מכתבים רשמיים לנציגי הסיעות והודיע להם כי הנשיא ראובן ריבלין יקיים את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת, ביום שני הבא, 5.4.2021. בתום סבב ההתייעצויות יזמן הנשיא אליו, במידת הצורך, את המועמדים הרלוונטיים להרכבת ממשלה כפי שיעלו מהמלצות כלל הסיעות.

כפי שהתבצע לראשונה בבחירות 2019, הנשיא ריבלין הנחה על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי בכל אמצעי המדיה השונים, בשקיפות מלאה מול אזרחי ישראל. בנוסף, כבכל סבב התייעצויות, יוקם בבית הנשיא מרכז תקשורת גדול לבעלי תו ירוק בלבד.

החלטה זו של הנשיא לפתוח את ההתייעצויות מעוררת ביקורת במפלגות, שכן אל מול המצלמות הן לא יוכלו להציג אפשרויות לא נוחות מבחינתן, וייאלצו להיצמד לעמדות הקשיחות שהוצגו לפני הבחירות. 

גנץ קורא לפגישה מרובעת 

בתוך כך,  יו"ר כחול לבן, בני גנץ, פנה היום ליאיר לפיד, לנפתלי בנט ולגדעון סער וקרא להם לקיים בדחיפות פגישה מרובעת בכדי לפתור את הפלונטר הפוליטי ולמצוא את הדרך להחליף את בנימין נתניהו. "קראתי למנהיגי גוש השינוי לשבת בהקדם האפשרי בכדי שנוכל להקים ממשלה ישרה ולעצור את שלטון נתניהו", מסר גנץ.

בצהריים נפגשו שלושת ראשי סיעות הרשימה המשותפת, איימן עודה, אחמד טיבי וסמי אבו שחאדה. עדיין אין החלטה סופית בין השאר לאור התנגדותו של אבו שחאדה, יו"ר בל"ד, והאכזבה מהתמיכה שניתנה לגנץ אחרי הבחירות הקודמות. עם זאת, צפוי כי אבו שחאדה יצטרף לחבריו אם אלה יחליטו להביע תמיכה בלפיד.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן מסרה בתום הפגישה: "הרשימה המשותפת ספגה מכה - אבל היא עדיין כוח משמעותי ומשפיע במפה הפוליטית. עכשיו נתחיל בדיון רציני ונשקול את צעדינו באחריות. ‏דבר אחד בטוח - אם מישהו ירצה את תמיכתנו, הוא יצטרך להראות שהוא מתרחק מאוד מדרך נתניהו ודרך הימין".