בכירי בזק בינלאומי ייאלצו להחזיר בונוסים במיליונים: פרשת מחיקות הענק מסתבכת

על רקע האירוע החשבונאי החמור שנחשף בגלובס והשיערוך מחדש של הדוחות, החליטו בחברה לפנות למנהלים בהנהלות קודמות ובהנהלה הנוכחית בדרישה להחזיר בונוסים שלא מגיעים להם • המנכ"ל הנוכחי רן גוראון יידרש להחזיר 160 אלף שקל, ועפ"י הערכות בקבוצה, המנכ"ל הקודם מוטי אלמליח יידרש להחזיר 1.2 מיליון שקל

גיל שרון / צילום: איל מרגולין
גיל שרון / צילום: איל מרגולין

בזק בינלאומי תדרוש השבה של מיליוני שקלים ממנכ"לים וסמנכ"לים בהווה ובעבר, שקיבלו בונוסים מהחברה על בסיס תוצאות שהתבררו כשגויות. זאת, במסגרת פרשה של אי סדרים חשבונאיים חמורים שנחשפה בגלובס ושיערוך מחדש של דוחות החברה. החברה מקיימת בדיקה מקיפה של הנושא וככל הנראה כבר נעשו מספר פניות לחלק מהגורמים ויידעו אותם לגבי האפשרות שייאלצו להשיב כספים.

רן גוראון יידרש להחזיר 160 אלף שקל ואודי עטר, סמנכ"ל החטיבה הפרטית בבזק שכיהן בבזק בינלאומי לפני שהגיע לבזק יידרש להחזיר 150 אלף שקל. על פי הערכות בקבוצה, המנכ"ל הקודם מוטי אלמליח יידרש להחזיר 1.2 מיליון שקל

בזק בינלאומי  נאלצה לשערך מחדש דוחות כספיים מן העבר וזאת לאחר שגילתה שגיאה מהותית באופן עריכת הדוחות הכספיים שלה. השיערוך מחדש גרר מחיקות של כ-300 מאות מיליון שקל בדוחות 2020. השגיאה בדוחות השפיעה על רווחיות החברה ומשכך גם על הבונוסים שמהם נהנו מנכ"לים וסמנכ"לים בהווה ובעבר.

תיקון הדוחות הכספיים התייחס גם לתיקון רטרואקטיבי של תוצאות העבר שהתבררו כשגויות. בעקבות התיקון הרטרואקטיבי נדרשת בזק בינלאומי גם לסוגיית המענקים ששולמו לנושאי המשרה בחברה בגין ביצועים שעכשיו התבררו כמנופחים. הנושא תואר בדוחות הכספיים של בזק שבהם הייתה התייחסות להשבה של בונוסים ששולמו לנושאי משרה מכהנים.

בשלב הזה די ברור שתיעשה פנייה למנכ"ל בזק בינלאומי לשעבר מוטי אלמליח ולכמה סמנכ"לים שעבדו תחתיו, וכן מדובר גם במנכ"ל הנוכחי של בזק בינלאומי רן גוראון ולחלק מההנהלה הקיימת.

החברה כאמור בודקת את הנושא, ככל הנראה בסיוע של גורמים חיצוניים ועדיין לא ברור האם תיעשה פנייה למנכ"לים לשעבר מתקופות יותר קודמות, וזאת מפני שהחברה הצהירה שהבעיה החשבונאית הייתה רלוונטית מדוחות 2002 אך השיערוך היה של הדוחות מ-2017 בלבד.

השבת הבונוסים עשויה להיתקל בהתנגדות מצד חלק מהגורמים בשל חלוף הזמן שעבר. מדובר בסכומים שמסתכמים במצטבר בכמה מיליוני שקלים ושר מתחלקים בין סמנכ"לים למנכ"לים שבאופן טבעי קבלו בונוסים גבוהים יותר.

מבזק סירבו להתייחס.