חברת הפינטק קפיטוליס גייסה 90 מיליון דולר בהובלת אנדריסן הורוביץ

קפיטוליס, שהוקמה ב-2017, מפתחת מערכת המבצעת אופטימיזציה של העסקאות הרשומות בספרים של גופים פיננסיים • כולל הגיוס הנוכחי, היקף המימון שהוזרם לקפיטוליס עד היום עומד על 170 מיליון דולר

גיל מנדלזיס, מנכ"ל ומייסד קפיטוליס / צילום: אייל טואג
גיל מנדלזיס, מנכ"ל ומייסד קפיטוליס / צילום: אייל טואג

חברת הפינטק קפיטוליס (Capitolis), המפתחת מערכת המבצעת אופטימיזציה של העסקאות הרשומות בספרים של גופים פיננסיים, הודיעה היום (ג') על גיוס של 90 מיליון דולר במסגרת סבב C. כל הגיוס יוזרם לתוך החברה. בחברה לא מסרו את השווי לפיו בוצע הגיוס.

הגיוס הובל על ידי הקרן האמריקאית אנדריסן הורוביץ והשתתפו בו משקיעים קיימים של החברה - אינדקס ונצ'רס, ספארק קפיטל, SVB קפיטל, סקויה, ג‘יי פי מורגן, סטייט סטריט ו-S Capital הישראלית. כולל הגיוס הנוכחי, היקף המימון שהוזרם לקפיטוליס מאז הקמתה עומד על 170 מיליון דולר.

קפיטוליס הוקמה ב-2017 על ידי גיל מנדלזיס (מנכ"ל), טום גלוסר (יו"ר פעיל) ואיגור טלשבסקי (סגן נשיא -EVP). מנדלזיס הוא מייסד חברת הפינטק טריאנה שנרכשה על ידי ICAP תמורת 247 מיליון דולר.

החברה מעסיקה כיום 92 עובדים, מתוכם 45 בישראל. לפי הודעת החברה, היא מתכוונת להשתמש בגיוס הנוכחי כדי להמשיך לבסס את המוצרים הקיימים, לפתח מוצרים עתידיים ולהגדיל את צוות העובדים עד ל-150 עד סוף השנה.

הטכנולוגיה של קפיטוליס מאפשרת לבנקים וגופים פיננסים למקסם את ההחזר על נכסיהן דרך שחרור הון "כלוא" והסרת מחסומים שמצמצמים את יכולת הסחר של גופים אלה. הפלטפורמה מאפשרת גם לבנקים ולגופי פיננסים גדולים לשתף פעולה ביניהם, באופן דיגיטלי, תוך בניית מאזן אופטימלי ומחיקת פוזיציות לא הכרחיות שמכבידות על מאזן זה.

המערכת של החברה משדכת לבנקים וגופים פיננסים שותף שיחזיק בפוזיציות עבורן כדי לשחרר אותם לעשיית עסקאות נוספות. לפי הודעת החברה, מאז הקמתה קפיטוליס הצליחה למחוק למעלה מ-8 טריליון דולר בפוזיציות לא הכרחיות ליותר מ-75 גופים פיננסים.

גיל מנדלזיס, מנכ"ל ומייסד קפיטוליס, מסר כי "השקנו את קפיטוליס לפני ארבע שנים כדי לדמיין מחדש את הדרך שבה גופים מעולם הבנקאות ומשוק ההון משתפים פעולה ביניהם. בדיוק כמו ש-Airbnb הביאה תועלת על בסיס הכלכלה השיתופית לתעשיית הלינה, קפיטוליס הביאה את הכלכלה השיתופית לשוק הפיננסים בכך שהיא עיצבה מחדש את האופן שבו מוסדות פיננסיים משתפים פעולה זה עם זה, מה שמביא לשוק פיננסי בריא ותוסס יותר. ההשקעה המשמעותית מהווה עדות נוספת לכך שהמשקיעים המובילים בוול סטריט ובעמק הסיליקון מאמינים בחזון המהפכני שלנו".