מיכל נגרין | בלעדי

הנוסטלגיה חוזרת: אלה הבעלים החדשים של המותג מיכל נגרין

חברת אלבר מור, שבבעלות ובניהול מרדכי אמיר פרג' ומרדכי אלון, רכשה את זכויות השימוש במותג מיכל נגרין באופן בלעדי • במקביל, החברה רכשה גם חלק מהציוד של הרשת מכונס הנכסים • מיכל נגרין משתפת פעולה עם הבעלות החדשה ותמשיך להיות מעורבת בעיצוב המוצרים

מיכל נגרין / צילום: איל יצהר
מיכל נגרין / צילום: איל יצהר

המותג מיכל נגרין חוזרת לשוק חודשים אחרי שהרשת נסגרה: חברת אלבר מור, שבבעלות ובניהול מרדכי אמיר פרג' ומרדכי אלון, רכשה את זכויות השימוש במותג מיכל נגרין באופן בלעדי. במקביל, החברה רכשה גם חלק מהציוד של הרשת מכונס הנכסים. מיכל נגרין משתפת פעולה עם הבעלות החדשה ותמשיך להיות מעורבת בעיצוב המוצרים.

אלבר מור אינה שם מוכר בשוק המקומי, אך היא מחזיקה בשתי חנויות לתכשיטי יוקרה בירושלים ובתל אביב ופעילות בחו"ל בתחום התכשיטים. מאז קבלת הזיכיון, החברה כבר הספיקה להחזיר לאוויר את האתר האונליין של מיכל נגרין והחלה למכור מוצרים בעיצוב של נגרין לבית, ובהמשך צפויות להצטרף אליהם גם קולקציות חדשות של תכשיטים ופריטי לבוש.

באלבר מור מתכננים להחזיר את המותג גם לחנויות פיזיות, כשהראשונה שבהן צפויה להיפתח בשבועות הקרובים, כשהיא מכוונת להצמיח את המותג גם בחו"ל.

חברת אלבר מור, הבעלים החדשה של המותג, נרשמה ברשם החברות רק במאי 2020, והיא מוחזקת באופן שווה בידי מרדכי אלון ומרדכי פרג' אמיר. השניים מחזיקים במשותף בשתי חברות נוספות - חברת נדל"ן בשם אמירי ישראל נדל"ן שבבעלותו של אמיר פרג', כשאלון מחזיקה ב-45% מחברה נוספת בשם עליית מדרגה.

בעבר נחשב המותג מיכל נגרין לחדשני ופורץ דרך, אלא שחצי שנה לפני פרוץ הקורונה בישראל, בסוף 2019, נקלעה הרשת לקשיים, ונגרין הודיעה על סגירתה לאחר 30 שנות פעילות. הסגירה כללה את הפסקת פעילות המפעל בבתי ים ופיטורים של 120 עובדי החברה. באותם ימים פעלו 13 חנויות של המותג בישראל ו-22 בחו"ל.

חצי שנה מאוחר יותר, לאחר שורה ארוכה של דיונים בית המשפט ודיווח על חובות בהיקף של 10 מיליון שקל שקוזזו בהמשך באמצעות מכירת המפעל של החברה, לנגרין הותר להמשיך ולהפעיל את המותג הקרוי על שמה, ולמנכ"ל הרשת לשעבר, ריימונד ולבר, הותר לרכוש מהנאמנים חומר גלם ומכונות בסך של 100 אלף שקל.

בחברת אלבר מור ואישרו כי הזכויות במותג בישראל ובעולם נרכשו על-ידם, ומסרו כי "כחברה שעוסקת בתכשיטי יוקרה, הרגשנו שערכי המותג - הצבעוניות, היופי והחיבור לנוסטלגיה שיצרה מיכל במהלך 30 שנות קריירה - חייבים להמשיך ולהוות חלק בלתי נפרד מתחום התכשיטים והאופנה בישראל ובעולם".

לעומת זאת, מיכל נגרין מסרה: "אני מבקשת להדגיש שלא מכרנו את המותג, אלא רק נתנו את הזכויות הבלעדיות להשתמש בשם". כשנשאלה אם נתנה את הזכויות ללא תמורה, השיבה נגרין כי איננה מעוניינת להיכנס לפרטי ההסכם.