גיקס (אלגומייזר לשעבר) מזנקת ב-20% על רקע בחינת חיפוש פעילויות חדשות

על הדרך פרסמה גיקס את נתוני ההכנסות והרווח של החברה הבת לינקיורי הפרטית שעשויה להפוך לציבורית בהמשך

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

מנייתה של חברת האינטרנט גיקס  (לשעבר אלגומייזר) מזנקת ב-20% בבורסה בתל אביב, על רקע הדיווח שלה הבוקר (ד') לפיו החברה בוחנת פניה לפעילויות נוספות חדשות, ועל הדרך פרסמה את נתוני ההכנסות והרווח של החברה הבת לינקיורי הפרטית שעשויה להפוך לציבורית בהמשך.

גיקס הודיעה כי הדירקטוריון החליט על הקמת ועדה לאיתור הזדמנויות ופעילויות חדשות למיזוג עם החברה בתחומים טכנולוגיים שלאו דווקא נוגעים לתחום הפעילות העיקרי שלה, הפרסום המקוון.

הדירקטוריון החליט במקביל כי כל הפעילות העיקרית של הפרסום המקוון תרוכז תחת החברה הבת לינקיורי, שעשויה להפוך לציבורית במידה ויאותרו פעילויות חדשות שיובילו לכדי הסכם מחייב למיזוג.

גיקס חושפת כי לינקיורי סיימה את שנת 2020 עם הכנסות של 131 מיליון שקל על רווח נקי של 14.5 מיליון שקל.

אלגומייזר רכשה ב-2017 את לינקיורי תמורת 11 מיליון דולר מידי מייסד החברה נתנאל נמדר ושני שותפיו. לינקיורי הוקמה ב-2009 והיא מספקת פתרונות מוניטיזציה באמצעות תוכנה בפלטפורמות מחשבים, אינטרנט ומובייל. בנוסף החברה פועלת בתחום הפרסום באינטרנט הכולל פיתוח תוכנות פרודוקטיביות (B2B ו-B2C), שאותן הלקוח מוריד מהאינטרנט, והחברה מרוויחה בעקיפין מהכנסות פרסום הנובעות לשותפותיה - חברות החיפוש, שמפרסמות תוכן שיווקי באמצעות הפניית תעבורת גולשים.