ניסוי קליני מאשר: החיסון של פייזר יעיל נגד הווריאנט הדרום אפריקאי

שותפות פייזר-ביונטק הודיעה כי בניסוי קליני קטן יחסית, לקבוצה של פחות מאלף בני אדם, החיסון שלה יעיל ב-91.3% נגד הווריאנט הדרום אפריקאי • לראשונה, הניסוי נערך בתנאי אמת בדרום אפריקה ולא במעבדה כפי שבוצע עד כה

אחות מכינה חיסון של פייזר נגד קורונה / צילום: Associated Press, Matt Rourke
אחות מכינה חיסון של פייזר נגד קורונה / צילום: Associated Press, Matt Rourke

שותפות פייזר-ביונטק הודיעה הערב (ה') כי בניסוי קטן יחסית, לקבוצה של 927 בני אדם, החיסון נגד קורונה של החברה יעיל גם נגד הווריאנט הדרום אפריקאי.

המחקר, שהחל ב-13 במרץ השנה, מראה יעילות של 91.3% נגד הווריאנט הדרום אפריקאי, במרווחים של 7 ימים עד לחצי שנה מההתחסנות במנה השנייה. לראשונה, המחקר התבצע בתנאי אמת בדרום אפריקה ולא במעבדה.

"המידע הזה מאשר את פרופיל הבטיחות והיעילות של החיסון שלנו, ושם אותנו בעמדה של הגשת בקשת רישיון מה-FDA", אמר אלברט בורלא, מנכ"ל ויו"ר פייזר. "הניסוי הנוכחי מספק עוד ביטחונות בנוגע ליעילות הכללית של החיסון שלנו", הוסיף.

"זהו צעד חשוב, לוודא את היעילות החזקה והבטיחות הגבוהה של החיסון שלנו, במיוחד בבדיקה לטווחי זמן ארוכים יותר", אמר אוגור סאחין, מנכ"ל ומייסד ביונטק. הוא הוסיף כי זהו הניסוי הקליני הראשון שמספק תוצאות יעילות, "זהו פקטור חשוב בדרך להשגת חסינות עדר ולסיים עם המגפה הזו".