לקראת המיזוג ל-SPAC: אינטרקיור מתחילה לפעול גם באוסטריה

חברת הקנאביס בראשות היו"ר אהוד ברק התקשרה עם תאגיד אוסטרי להקמת מיזם משותף להפצה ושיווק של קנאביס באוסטריה ובלוקסמבורג • בתוך כך, בחברה נערכים למיזוג לחברת SPAC בבורסה של טורונטו ביום חמישי הקרוב, כשהשלב הבא צפוי להיות רישום לנאסד"ק

אהוד ברק / צילום: כדיה לוי
אהוד ברק / צילום: כדיה לוי

חברת הקנאביס אינטרקיור , המנוהלת על-ידי המנכ"ל אלכס רבינוביץ' והיו"ר אהוד ברק, הודיעה כי התקשרה בשיתוף-פעולה עם תאגיד אוסטרי להקמה של מיזם משותף בחלקים שווים, להפצה ושיווק של קנאביס באוסטריה ובלוקסמבורג. השותפה האוסטרית התחייבה להשקיע 10 מיליון אירו בחברה המשותפת, בהתאם לאבני-דרך.

אינטרקיור נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 744 מיליון שקל. היא נערכת למיזוג לחברת SPAC בבורסה של טורונטו, ואחר-כך גם לרישום בנאסד"ק. המיזוג לחברה בטורונטו יתקיים ב-8 באפריל, יום חמישי הקרוב.

שוויה של אינטרקיור הוערך לצורך המיזוג ב-300 מיליון דולר, כלומר עדיין בפרמיה על המחיר שלה בבורסה בתל אביב כעת. ה-SPAC גייס 65 מיליון דולר בגיוס פרטי ייעודי להשקעה באינטרקיור, בנוסף ל-225 מיליון דולר הקיימים ב-SPAC , ואותם יש לשכנע להישאר בעסקה, כך לפי כללי ה-SPAC

נזכיר כי SPAC היא שיטת הנפקה המאפשרת לחברה פרטית להיכנס לבורסה באמצעות מיזוגה לחברה שאין לה פעילות עסקית. חברת ה-SPAC מגייסת כסף מהציבור על בסיס ההבטחה למזג לתוכה פעילות קיימת תוך פרק זמן נתון. מדובר בטרנד ותיק שזוכה לאחרונה לפופולריות עצומה בוול סטריט, בעיקר בקרב חברות טכנולוגיה.

אינטרקיור כבר החלה לפעול ליצוא קנאביס, תחילה בשוק הגרמני, בשיתוף-פעולה עם חברת טילריי. חברת הקנאביס מסרה כי גם בשוק האוסטרי, הכוונה היא לשווק את המוצרים במיתוג משותף על בסיס שיתופי-הפעולה האסטרטגיים הקיימים של החברה.

על-פי דוחות אינטרקיור שפורסמו בשבוע שעבר, היא רשמה הכנסות של 27 מיליון שקל ברבעון, גידול של פי 15 לעומת הרבעון המקביל ב-2019 (שבו רק לראשונה הצליחה למכור כמות משמעותית של מוצרים על-פי אסדרת הקנאביס החדשה), וגידול של 20% לעומת הרבעון השלישי של 2020. 

עבור שנת 2020 כולה רשמה החברה הכנסות של 65 מיליון שקל, גידול של 630% לעומת 2019. הרווח הגולמי היה 32 מיליון שקל, או 30 מיליון בנטרול שינויים בשווי נכסים ביולוגיים (סעיף אופייני במאזני חברות קנאביס). הרווחים לשנת 2020 במגזר הקנאביס הסתכמו ב-14 מיליון שקל. החברה רשמה הפסד מפעילות הביומד שלה, אך פעילות זו נסגרה, ומ-2021 החברה ממוקדת בפעילות הקנאביס.

בקופת החברה 37 מיליון שקל בנוסף לסכומים שגייס ה-SPAC.

עם המיזוג ל-SPAC פרסמה אינטרקיור תחזיות, ביניהן תחזית להכנסות של 20 מיליון דולר ב-2020, בה היא עמדה. על-פי תחזית זו, ה-EBITDA של אינטרקיור צפוי לעמוד על 4.9 מיליון דולר ב-2020.

התחזיות הלאה הן להכנסות של 74.4 מיליון דולר ב-2021 ול-137 מיליון דולר ב-2022. ה- EBITDA אמור לעלות פי יותר מחמישה, ל-24.6 מיליון דולר ב-2021, ואז שוב להכפיל את עצמו, ל-51.5 מיליון דולר ב-2022. החברה גם צופה תזרים מזומנים חיובי של 1.6 מיליון דולר ב-2020, שיצמח עד 34.8 מיליון דולר ב-2022. הגידול צפוי לנבוע בין היתר מהתווספות הכנסות מיצוא.

אינטרקיור היא אחת החברות שמניותיהן נרכשו לאחרונה עבור תעודת הסל הישראלית של קרנות ARK. הקרן השקיעה כ-9 מיליון דולר באינטרקיור, והחזקה זו היא הרביעית בגודלה מבין החזקות תעודת הסל.