"זו הייתה השנה הכי טובה של העסק שלי; הקורונה חידדה לאנשים את הצרכים שלהם"

מיטל גולן-שוורץ (44), נשואה + 3 • בעלת משרד התיווך "מקום במושבה", אזור בנימינה • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

מיטל גולן–שוורץ / צילום: בן רוטשטיין
מיטל גולן–שוורץ / צילום: בן רוטשטיין

לפני כשש שנים, אחרי עשור בסיאטל ארה"ב הגיעה מיטל גולן-שוורץ ארצה והתמקמה עם משפחתה בבנימינה. "שם עבדתי במשהו שונה לגמרי: מנהלת פרויקטים במיקרוסופט. אבל בסופו של דבר העבודה הזו הכינה אותי למה שאני עושה היום - תיווך. אמנם עבדתי בהייטק, אבל הייתי אחראית על תהליכים ותקציבים ולא על הצד הטכני. למיקרוסופט הגעתי אחרי שבעלי עבד שם כמנהל צוות פיתוח, וגם אני מצאתי עבודה בחברה".

את משרד התיווך שפתחה כשנה אחרי החזרה לישראל, מגדירה גולן-שוורץ כ"בוטיקי". "אני מתמחה בבנימינה, פרדס חנה-כרכור, גבעת עדה, זיכרון יעקב, קיסריה. הייחוד הוא שאני מביאה איתי מתודות מעולם ניהול הפרויקטים שהכרתי כל כך טוב. לכל קנייה ומכירה של בית יש מטרה, תקציב וזמן, ו אני עוזרת ללקוחות שלי להבין מה הם צריכים מבחינת כל אחד מהגורמים. חשוב לי מאוד לראות את הפרטי בתוך התהליך. הרבה פעמים יש סטיגמה לא טובה על מתווכים, אבל אני מרגישה שאני עוברת תהליכים של ממש עם הלקוחות, כי לכל אחד יש סיפור - זוגות שנפרדים, עוזבים את הארץ, זוג מבוגר שרוצה למכור נכס. לי חשוב לראות מול מי אני עובדת ושזה לא יהיה עוד מספר במאגר".

איך השפיעה הקורונה על העסק?
"בחודש פברואר הצטרפה אליי כרמית מצרפי כסוכנת נוספת. זה היה רגע לפני פרוץ המגפה, ולהפתעתנו, כיוון שהאזור שאנחנו עובדות בו הוא פסטורלי, הביקוש לנכסים כאן עלה. ראינו איך יותר ויותר אנשים עוזבים את המרכז ועוברים לכאן. זו הייתה השנה הכי טובה שהייתה לי. זה מטורף. הקורונה עזרה לאנשים לחדד את הצרכים שלהם - הם שוהים בבית ואז חושבים איך לשפץ, לשדרג, צריכים יותר ספייס. אנחנו למשל בנינו בית עץ בגינה מחוץ לבית. באזור שלנו את יוצאת לרכיבה קצרה על האופניים ומוצאת את עצמך בשדה של ארטישוק".

הבנת מהר שזה מה שיקרה?
"בהתחלה דווקא מאוד נבהלתי. אמרתי יש בעיה - אנשים מוצאים עצמם בלי עבודה, או שצפויים לפטר אותם, והנזילות שלהם תיפגע, ולא יהיו עסקאות. אבל ראיתי שגם ההיפך קרה - לרבים התפנו תקציבים שפעם הם היו מפנים אותם לנסיעות לחו"ל ובילויים, ואז הם חשבו על החיים בבית. ושלא נשכח שההייטק המשיך לעבוד בפול פאואר, ובאזור הזה יש הרבה הייטקיסטים במצב סוציואקונומי גבוה, והיו גם כאלה שחזרו מחו"ל וחיפשו כאן בתים. מי שידו משגת יכול היה לשדרג את עצמו מבחינת המגורים, כך שהביקושים עלו ואיתם המחירים.

"לא יודעת אם זה רק הקורונה או שהיא פשוט האיצה תהליך, אבל בסופו של דבר, מזל גדול שגייסתי את כרמית, כי הייתי צריכה עזרה. למדנו יחד איך להתנהל בסגרים - שלמשל בדק בית של קונסטרוקטור, זה עסק חיוני שממשיך להתנהל. בחתימת החוזים הייתי יצירתית: קרה שצד אחד חתם, והחוזה נשלח עם שליח לצד השני. ברוב החוזים בשגרה אני נוכחת, אבל פה לא יכולתי, אז את בקבוק היין או השי שאני תמיד נותנת, שלחתי עם וולט לרוכש בתל אביב. זה היה מדליק. ערכנו גם סיורים וירטואליים בנכסים".

נכון לך להיות עצמאית?
"כשחזרנו לישראל רציתי משהו שיאזן בין מה שאני טובה בו, למשפחה. הבאתי ילדים כדי להיות איתם, והעבודה הזו נותנת לי את האיזון. אמנם אני עובדת קשה ובשעות מאוד לא סטנדרטיות, אבל את האיזון עם המשפחה זה נותן, ובקורונה - בוודאי שזה התאפשר". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il