אקזיט לפורטיסימו: מוכרת את מלוא החזקותיה בקארדו ברווח של פי 4.5

קרן הפרייבט אקוויטי החזיקה ב-65% מחברת הטכנולוגיה • על פי ההערכות, המכירה נעשתה לפי שווי חברה של כ-150 מיליון דולר

יובל כהן, מייסד ושותף מנהל, פורטיסימו / צילום: שלומי יוסף, גלובס
יובל כהן, מייסד ושותף מנהל, פורטיסימו / צילום: שלומי יוסף, גלובס

קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו קפיטל, שבהובלת יובל כהן, מוכרת את כלל האחזקות בחברת הטכנולוגיה קארדו סיסטמס (Cardo Systems), יחד עם מייסד החברה, ד"ר אברהם גלזרמן. הרוכשת בעסקה הנוכחית, קרן EMK, היא קרן השקעות פרטית אירופאית. חלקה של פורטיסימו בקארדו עומד על כ-65% ושל גלזרמן על כ-30%, כשביתרה מחזיקים מנהלי החברה הנמכרת.

על פי ההערכות, המכירה נעשתה לפי שווי חברה של כ-150 מיליון דולר לקארדו, אחרי שב-2017 פורטיסימו רכשה את נתח המניות שלה מגלזרמן לפי שווי של כ-22 מיליון דולר. על פי הערכות של גורמים בשוק, בסופו של דבר קרן פורטיסימו רושמת החזר של פי 4.5 על ההשקעה.

קארדו סיסטמס עוסקת בפיתוח ושיווק מערכות תקשורת ומערכות בידור חדשניות אלחוטיות. מוצריה, המאפשרים לקבוצות לתקשר באופן אלחוטי זו עם זו, מיועדים בעיקר לתעשיית האופנועים, כמו גם לגולשי סקי, עובדי שטח ועוד. עד כה מכרה החברה יותר מ-6 מיליון מכשירי תקשורת ברחבי העולם. המטה הראשי של קארדו, אותה ייסד גלזרמן בשנת 2003, ממוקם בישראל, ובסך הכול היא מעסיקה למעלה מ-100 עובדים.

קרן פורטיסימו נוסדה בשנת 2004 ומתמקדת בהשקעות בעיקר בחברות טכנולוגיות ותעשייתיות. עד היום גייסה פורטיסימו כ-1.6 מיליארד דולר במסגרת חמש קרנות מגופים מוסדיים בארץ ובחו"ל. בין האקזיטים הבולטים שלה נמנים קורנית דיגיטל, סודהסטרים ואינקרדיבילד.