אושרה הרחבת פרויקט מגדלי לנדמארק בשרונה תל אביב

עלות ההקמה נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל • אופיר שריד מנכ"ל קבוצת מליסרון: "הפרויקט גדל מ-112 אלף מ"ר ל-166 אלף מ"ר. בניין משרדים יפה שאנחנו בונים בפ"ת מכיל בערך 16 אלף מ"ר - פה מדובר בעשרה בניינים כאלה"

הדמיה של הפרויקט המורחב / צילום: ישר אדריכלים
הדמיה של הפרויקט המורחב / צילום: ישר אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה היום (ג') הרחבה של הפרויקט, המכונה "לנדמארק", בפינה הדרום מערבית של מתחם "שרונה" בתל אביב. לשני המגדלים, שבנייתם כבר החלה, נוספו עוד קומות ו-116 יחידות מגורים.

הפרויקט הוא יוזמה משותפת של החברות אפי נכסים (אפריקה ישראל נכסים לשעבר) ומליסרון ובתכנון האדריכל אבנר ישר. החברה המבצעת היא אלקטרה בנייה. עלות ההקמה נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל. הצפי הוא שהפרויקט יפתח ב-2023.

במסגרת התוכנית, יוקם מגדל אחד ברחוב דה וינצ'י ובו 77 אלף מ"ר של שטחי משרדים, ועוד 4,250 מ"ר של שטחי מסחר. במגדל השני, שיוקם ברחוב הארבעה, יהיו 118,660 מ"ר שטחי תעסוקה, 116 יח"ד בשטח של 8,000 מ"ר, שטחי מסחר בהיקף 7,860 מ"ר, ו-6,050 מ"ר שטחי ציבור. התוכנית מאפשרת להמיר חלק משטחי התעסוקה למלונאות.

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, אדר' דניאלה פוסק הסבירה ש "התוכנית משתלבת היטב ברחוב ליאונרדו דה וינצי אשר הופך לרחוב עירוני, ירוק ומשמעותי המחבר בין מוקדי ציבור ותרבות רבים; ממשכן האומנויות (האופרה, תיאטרון הקאמרי ומוזאון תל אביב) לאורך שרונה ועד כיכר גבעון ומתחם השוק הסיטונאי".

אופיר שריד מנכ"ל קבוצת מליסרון מספר שהעבודות להקמת המרתפים והגרעין של המגדלים כבר החלה ושמתן האישור היום מאפשר הגדלה של המבנים. לדבריו, "הפרויקט גדל מ-112 אלף מ"ר ל-166 אלף מ"ר. בניין  משרדים יפה שאנחנו בונים בפ"ת מכיל בערך 16 אלף מ"ר - פה מדובר בעשרה בניינים כאלה.

"באחד מהבניינים האלה יש אטריום, שהוא אולי הגדול ביותר בעולם. יש מצב שהוא ישבור שיא של גינס. זה גודל מטורף, של מעל 200 מטר גבוה ורוחב של 17 מ'. יש בפרויקטים הזה אלמנטים מאוד חדשניים. הכל state of the art. המיקום לא נורמלי. הכי מרכז שיש".